خرده فروشی جزییات است – نکات خرده فروشی

سبزافزار
آخرین به روز رسانی ۳ اسفند ۱۴۰۱
خرده فروشی جزییات است
زمان مطالعه: 4 دقیقه
آنتونی ول فر (Antony Welfare)، موسس و مدیرعامل شرکت Retail potential Ltd می باشد آنتونی ول فر در سال ۲۰۲۰ به جمع آوری اطلاعات در حوزه بلاک چین می پردازد و با توجه به علم خرده فروشی که در سال های اخیر کسب کرده کتابی در زمینه تجاری سازی بلاک چین نوشته است.در سال های اخیر آنتونی ول فر با تکیه بر تجربیات عملی حاصله از پروژه های اجرایی کتابی جمع آوری کرده به نام “خرده فروشی جزییات است” و در آن به ۱۴ نکته کاربردی صنعت خرده فروشی جهت توسعه کسب وکارهای امروزی در این صنعت اشاره کرده که در ادامه آنها را با هم مرور می کنیم.  

۱) تمرکز روی مشتری و اجتناب از سرویس و خدمات بی هدف در سطح جهانی

باید درخواست و نیاز مشتریان خود را با جزئیات درک کنید و کسب و کار خود را به گونه ای طراحی کنید کنید که اساس و هدف آن تحویل سریع و به موقع سرویس ها به مشتری باشد و نه فقط همگام سازی با زیر ساخت های جهانی.

۲) ارزش واقعی برند تجاری خود را بسازید

برندی را بسازید که ارزش های پایه و اساسی درآن دیده شود و در زمینه درک نیاز مشتریان و راه های عملیاتی کسب وکارتان برای درک بهتر توسط مشتری توضیح دهید.

۳) شناخت مشتری

در ابتدا تیمی را ساخته و پرورش دهید که ارزش برند و اعتبار شما را نمایان کرده و پرورش دهد و بعد از شناخت مشتری واقعی خود یک سیستم جهانی سرویس مشتریانی بسازید که در قلب هر تیمی قرار دارد و باعث رشد وموفقیت روز افزون هرکسب و کاری می شود.

۴) اطمینان از وجود کیفیت درهرآنچه که توسط شما انجام می شود

اطمینان داشته باشید هرکاری که تیم تحت سرپرستی شما انجام می دهد با بهترین توانایی ازسمت شما و تیم شما انجام شده است.همیشه سعی در ارائه بهترین سرویس ها به تمامی اشخاصی داشته باشید که با آنها در ارتباط وتعامل هستید.

۵) پاداش دهید و مشوق باشید

با تشویق های موثر و سنجیده شده خود برای توسعه یک تیم پرانرژی، با روحیه وشاد تلاش کنید، تیمی که منجر به شادی مشتریان و موفقیت شما در کسب وکارتان شود، لبخند رضایت و تحسین شما تاثیر متقابلی در دریافت لبخند رضایت مشتریانتان دارد.

۶) منابع مالی خود را مدیریت کنید

نقدینگی عقلانیت است و سودآوری مایه غرور. فراموش نکنید کسب و کارها به دلیل فقدان مالی و نه به دلیل فقدان سودآوری ورشکست می شوند. آگاه باشید پول و نقدینگی شما از کجا می آید و به کجا خواهد رفت.
آیا در کسب و کار خود نیاز به سامانه جامع مدیریت یکپارچه فروشگاهی دارید؟

۷) توسعه ارتباطات با چشم انداز روشن

دقیقا درحال تلاش برای رسیدن به چه چیزی هستید؟! برنامه های رسیدن به اهداف بلند مدت و کوتاه مدت کسب وکار خودتان را شفاف کنید و چشم انداز، استراتژی و نقشه ها را با تیم وشرکای خود به اشتراک بگذارید.

۸) از قلب مولد خود غافل نشوید

احساس خاص بودن را به مشتریان خود القا کنید، زیرا مشتریان شاد و راضی وفادارتر خواهند بود و شما را در صنعت خرده فروشی موفق و با ثبات تر می کنند. مشتری راضی مولد مشتریان راضی و وفادار است بنابراین از قلب مولد خود غافل نشوید.

۹) توجه به جزئیات

تمام جزئیات را به خاطر درک بهتر مشتریانتان بنگرید و دریابید و به دنبال آن باشید که چه اتفاقاتی در برند شما در حال رخ دادن است.

۱۰) خرده فروشی سودآور است

خرده فروشی یکی از قدیمی ترین شکل های کسب وکار است که متشکل از فرآیندهای خرید وفروش با مصرف کننده نهایی و حاشیه مالی است، بنابراین باید اطمینان حاصل کرد که این حاشیه سودآوراست ونه این که همچون راکت جنگی است با سرعت تخریب‌‌کنندگی بالا برای فروشنده و خریدار.

۱۱) تصمیم بگیرید و افقط انجام دهید

کاری را به تعویق و تاخیر نیندازید. تمامی جزئیات و اطلاعات را بررسی کنید، سپس تصمیم بگیرید. اگر هدفتان دست نیافتنی است، سراغ راه های دیگری بروید. خلاق و عملگرا باشید.

۱۲) احساسات خود را تحت کنترل نگه دارید

در زمان استفاده از اطلاعات موجود در کسب و کارتان احساسات خود را تحت کنترل نگه دارید و بر اساس اطلاعات ماندگار تصمیم گیری کنید. اطلاعات نباید براساس ‌وهم و تخیل باشد. تحقیق و بررسی و تفکیک جنس اطلاعات گامی طلایی در خرده‌فروشی است.

۱۳) در فاز توسعه کسب وکار خود از فروش محصولاتتان غافل نشوید

توام با رعایت سایر موارد یادتان باشد شما به جهت فروش محصولات به مشتری، در صنعت خرده فروشی حضور دارید واین همان دلیلی است که به واسطه آن مشتریان از مغازه و فروشگاه شما بازدید می کنند و همان هدفی است که از کسب وکار خرده فروشی انتظار می رود.

۱۴)درسفر تجربه مشتری او را همراهی کنید و از سفر خود لذت ببرید

این سفر شما است در مسیر به دست آوردن تمام پتانسیل و استعدادها در صنعت خرده فروشی، بنابراین مطمئن باشید درطول آن با احساس افتخار و رضایت دو طرفه لذت خواهید برد. در مسیر تجربه مشتری همسفر خوبی برای مشتریان و کسب و کار خود باشید.  
آنتونی ول فر تحلیلگری موفق در حوزه خرده فروشی است. او متخصص در ایجاد خرده فروشی های کوچک و متوسط با تمرکز به اسرار و جزئیات نهفته در این صنعت است. او گنجینه اطلاعات خود را فقط در اختیار خرده فروشان بزرگ قرار می دهد و کتاب اخیر او درباره خرده فروشان بومی و مستقل در مقابل کسب وکارهای بزرگ و بدون ظاهر خرده فروشی می باشد.
 
در ادامه میتوانید در مورد ۰ تا ۱۰۰ خرده فروشی بیشتر اطلاعات کسب کنید
 

دیدگاه ها

دیدگاه خود را ارسال کنید :

مطالب مرتبط
آخرین مطالب
تلگرام سبزافزار
تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت سبزافزار آریا است.