راه‌اندازی کسب‌وکار از صفر یا اخذ نمایندگی

سبزافزار
آخرین به روز رسانی ۱۰ تیر ۱۴۰۲
راه‌اندازی کسب‌وکار
زمان مطالعه: 4 دقیقه

افراد با دیدگاه‌های متفاوت، اهداف و برنامه‌های متفاوتی را نیز دنبال می‌کنند؛ اما آنچه که در میان همه مشترک است، یافتن فعالیتی پرسود و کم‌دردسر است که برای رسیدن به آن شیوه‌های متفاوتی را دنبال می‌کنند. در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی دو نمونه از روش‌های متداول بپردازیم. رایج‌ترین روش‌های گسترش کسب‌وکار، اعطای نمایندگی و راه‌اندازی کسب‌وکار است که هرکدام از این روش‌ها با چالش‌هایی روبرو هستند. کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه کمک می‌کند چنین انتخاب مهمی اصولی و آگاهانه اخذ شود و مواجه با مشکلات غیرمنتظره کاهش یابد.

۰ تا ۱۰۰ راه‌اندازی کسب‌وکار

کمتر کسی را می‌توان یافت که رؤیای راه‌اندازی کسب‌وکاری را نداشته باشد و روزی به آن فکر نکرده باشد، اما عدم آگهی از تفاوت میان آرزوی یک کسب‌وکار پرسود و شروع کسب‌وکار از صفر عاملی است که هرساله منجر به شکست بسیاری از کسب‌وکارهای نوپا می‌شود. گاهی تنها داشتن ایده‌ای خوب برای راه‌اندازی کسب‌وکار کافی نیست و به ویژگی‌های کارآفرینی نیز نیاز دارد، همچنین عدم شناخت چالش‌ها و تدوین یک برنامه کامل عوامل عدم موفقیت ایده‌ی اولیه‌اند.

اگرچه کسب‌وکارهای شکست‌خورده ترس بزرگی برای علاقه‌مندان به راه‌اندازی کسب‌وکار به شمار می‌روند؛ اما نمونه‌های بسیاری نیز وجود دارند که توانسته‌اند سرمایه کم، مشتریان محدود و حجم بالای کار را به‌خوبی مدیریت کنند. برای راه‌اندازی کسب‌وکار علاوه بر داشتن ایده‌ی خوب باید محیط و شرایط برای ایده‌ را نیز بررسی کرد، گاهی ایده‌هایی که در جغرافیای دیگری رشد کرده‌اند در ایران قابلیت اجرا ندارند و موفقیتی که انتظار می‌رود را برآورده نمی‌کنند. تعامل ایده، سرمایه و نیروی کار آینده یک کسب‌وکار را رقم می‌زند.

صاحبان کسب‌وکار به‌خوبی می‌دانند که مراحل حفظ و نگهداری یک کسب‌وکار از راه‌اندازی آن سخت‌تر خواهد بود و به همین دلیل همواره خود را برای وقوع اتفاقات مختلف آماده می‌کنند و تلاش می‌کنند با بهره‌گیری از نیروی کار متخصص و مدیریت بودجه، بر نقاط قوت خود نسبت به رقبا تمرکز کنند تا بهترین را نتیجه را در پیشرفت کسب‌وکار خود شاهد باشند.

یکی دیگر از مواردی که معمولاً صاحبان کسب‌وکار را بسیار تحت‌فشار قرار می‌دهد، کارکردن ساعات طولانی در تمام روزهای هفته و عدم وجود تعادل میان کار و زندگی است. رهبری یک تیم زمان و انرژی بسیاری می‌خواهد، توسعه کار و پیشی‌گرفتن از رقبا نیز از دغدغه‌های صاحبان کسب‌وکار است که باعث تجربه استرس زیاد و کار زیاد در این افراد می‌شود.

۰ تا ۱۰۰ راه‌اندازی کسب‌وکار

همه چیز درباره نمایندگی

تحقیقات انجام شده در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که اعطای نمایندگی، راه‌حلی امن و تضمینی برای رسیدن به کسب‌وکار پرسود و دائمی در ایران است. با پذیرش یک نمایندگی معتبر، شما می‌توانید از ریسک‌های مرتبط با راه‌اندازی کسب‌وکار مستقل خود و همچنین هزینه‌های مرتبط با شروع از صفر جلوگیری کنید. در واقع، شما به‌عنوان نماینده یک برند معتبر، شما محصولات یا خدمات این برند را به مشتریان خود ارائه می‌دهید و از فروش این محصولات به‌عنوان سودآورترین راه کسب درآمد برای خود بهره می‌برید.

آیا به دنبال راه‌اندازی کسب‌وکار خود هستید؟

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره‌ی راه‌اندازی کسب‌وکار، صفحه اخذ نمایندگی را مشاهده کنید.

پذیرش نمایندگی

گرفتن نمایندگی به شما این امکان را می‌دهد که حوزه‌ی فعالیتتان را انتخاب کنید، بدون صرف سال‌ها زمان و هزینه از تجربه و محبوبیت نام‌های تجاری استفاده کرده و از مزایای یک کسب‌وکار مستقل بهره‌مند شوید. اما مزایای آن چیست؟

اعتبار

جلب‌اعتماد مشتریان نیازمند سال‌ها تلاش و صرف هزینه است، اما استفاده از نام تجاری که در میان مردم به محبوبیت رسیده این زمان و هزینه را برای شما ذخیره می‌کند و کسب‌وکار شما از ابتدا مخاطب خاص خود را خواهد داشت.

حمایت

فعالیت به‌صورت زیرمجموعه‌ای از یک شرکت اصلی برای شما بهره‌مندی از حمایت‌های مالی و معنوی را به همراه خواهد داشت. بسیاری از هزینه‌های راه‌اندازی یک کسب‌وکار از صفر که شامل موارد آموزشی و بازاریابی است را نخواهید داشت، چرا که شما به‌عنوان یک نماینده رسمی تمامی این خدمات را دریافت خواهید کرد.

سود

از اصلی‌ترین مزایای گرفتن نمایندگی، تضمین سود و درآمد بالا است، اگر چه این میزان به تلاش نماینده وابسته است؛ ولی در مقایسه با راه‌اندازی کسب‌وکاری که به نقطه‌ی مطمئن و امنی نرسیده و باید با آزمون‌وخطا راه خود را طی کند، از سود بیشتری برخوردار خواهد بود. راه اندازی کسب و کار

نمایندگی خدمات یا کالا؟

پذیرش نمایندگی می‌تواند به‌عنوان راهی سریع و ساده برای شناخته‌شدن و اعتبار یافتن یک برند، محصول یا خدمات معتبر در بازار شناخته شده باشد. در واقع، این روند به شما کمک می‌کند تا با پیوستن به یک برند معتبر، به‌سرعت در بازار حضور پیدا کنید و محصولات یا خدمات موردنظر خود را به مخاطبان و مشتریان محتمل معرفی کنید. اما تصمیم میان دریافت نمایندگی خدمات یا کالا گاهی افراد را در تصمیم‌گیری دچار تردید می‌کند.

پیش از هر چیز نکات مهمی فارغ از نوع نمایندگی وجود دارند که توجه به آن‌ها رضایت از دریافت نمایندگی را افزایش می‌دهد؛ قبل از اقدام به پذیرش نمایندگی سوابق شرکت به‌دقت بررسی شود و سوابق آن در اعطای نمایندگی نیز مطالعه شود. نکته‌ی دیگر که در انتخاب شرکت مهم است، توجه به شرایط اعطای نمایندگی است. این که شرکت چه شرایطی را برای نمایندگان رسمی خود در نظر می‌گیرد و تطابق توانایی‌هایی فردی شما با شرایط خواسته شده اطمینان بیشتری را در تصمیم‌گیری خواهد داشت.

با گرفتن نمایندگی کالا، نماینده به فروش کالاهایی که توسط شرکت یا تولیدکننده تأمین شده‌اند، می‌پردازد؛ اما نماینده‌ی خدمات، به ارائه خدمات به مشتریان برای شرکت یا مرجع خدماتی کمک می‌کند. انتخاب نوع نماینده ارتباط مستقیمی با ویژگی‌های فردی و ترجیحات رفتاری دارد، نماینده کالا مسئولیت توزیع و فروش کالا را دارد بدین معنا که او باید بازار محلی را بشناسد و مشتریان جدید را جذب کند و درعین‌حال، نسبت به تبلیغات و بازاریابی کالاها، مسئولیت داشته باشد درحالی‌که نماینده خدمات، مسئولیت ارائه خدمات شرکت یا مرجع خدماتی خاص را در یک منطقه یا کشور دارد و به‌عنوان واسطه‌گر بین شرکت و مشتریان عمل می‌کند که برای ارائه خدمات به مشتریان نیاز به تخصص و دانش فنی دارد.

آیا به دنبال راه‌اندازی کسب‌وکار خود هستید؟

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره‌ی راه‌اندازی کسب‌وکار، صفحه اخذ نمایندگی را مشاهده کنید.

دریافت نمایندگی

دیدگاه ها

  1. ناشناس در گفته:

    واقعا مقاله خوبی بود من رو یاد هلدینگ بابک بختیاری انداخت.

دیدگاه خود را ارسال کنید :

مطالب مرتبط
آخرین مطالب
تلگرام سبزافزار
تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت سبزافزار آریا است.