سومین نمایشگاه بین المللی مراکز خرید، رویکردهای نوین صنعت خرده فروشی ۱۴۰۰ Iran retail show

سبزافزار
آخرین به روز رسانی ۲ اسفند ۱۴۰۱
سومین نمایشگاه بین المللی مراکز خرید
زمان مطالعه: 3 دقیقه

سومین نمایشگاه بین المللی مراکز خرید

سومین نمایشگاه بین المللی مراکز خرید، مجتمع‌های تجاری، رویکردهای نوین صنعت خرده‌فروشی و صنایع وابسته در تاریخ ۹ لغایت ۱۲ مهرماه سال ۱۴۰۰ در سالن‌های ۹-۸-۷ نمایشگاه بین‌المللی تهران و با حضور فعالان و بازیگران اصلی این صنعت برگزار شد.

در نمایشگاه امسال همچو سنوات گذشته مراکز خرید در حال فعالیت یا در حال ساخت، فروشگاه‌های زنجیره‌ای با سابقه و نوظهور فروشگاه‌های آنلاین و اپلیکیشن‌های مالی، شرکت‌های بهره‌بردار مراکز خرید، شرکت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، تجهیزات فروشگاهی و صنایع وابسته حضور به هم رساندند تا آخرین دستاوردها و محصولات خود را در معرض دید اهالی این صنعت قرار دادند.

از ویژگی‌های این نمایشگاه می‌توان به این نکته اشاره کرد که کاملا با استاندارهای بین‌المللی برگزار می‌شود و علیرغم سابقه کم (۲سال) توانسته نقش بسیار مهمی در توسعه کسب و کارهای مرتبط با این صنعت ایفا کند.

در دوران کرونا فروشگاه‌های زنجیره‌ای توسعه چشمگیری داشتند و مراکز خرید نیز توانستند با رعایت اصول تاب‌آوری سازمانی بحران را مدیریت کنند تا چرخه این صنعت از حرکت باز نایستد، حال شایسته است که اهالی صنعت بتوانند تجربیات و محصولات جدید خود را در این صنعت به نمایش گذاشته و فضای همکاری‌های اثربخش برای برندهای ایرانی را توسعه دهند.

در صورت نیاز به سامانه مدیریت مراکز تجاری این صفحه را مشاهده فرمایید

در ادامه این روز از سومین نمایشگاه بین المللی مراکز خرید، مجتمع های تجاری، رویکردهای نوین صنعت خرده فروشی و صنایع وابسته، سید جواد موسوی، مدیر عامل گروه توسعه آوید اجرای پنلی تحت عنوان نقش نرم افزار ها در توسعه و مدیریت مراکز خرید را بر عهده گرفت که مهندس مجید کهن، مدیر عامل شرکت سبز افزار آریا – علی اکبر صمد زاده، مدیر فروش و عضو هیات مدیره همکاران سیستم – حمیدرضا جاتن، مدیرعامل شرکت ارقام نگار و مهدی افخمی مدیر عامل شرکت دایاتک به عنوان سخنران در آن حضور یافته بودند.

مجید کهن – مدیر عامل شرکت سبز افزار

با اعتماد و سرمایه گذاری روی شرکت های داخلی، خصوصا در حوزه ریتیل می توان شاهد موفقیت بود
مدیر عامل شرکت سبز افزار

مجید کهن، مدیرعامل شرکت سبز افزار آریا عدم وجود یک معماری سازمانی در حوزه آی تی را یک مشکل اساسی در فروشگاه ها عنوان کرد و گفت : بسیاری از فروشگاه ها یا متخصص آی تی ندارند یا متخصصی که دارند با صنعت خرده فروشی نا آشناست. به همین دلیل است که بار مشکلات آن ها بر دوش شرکت های نرم افزاری خواهد بود.

وی ادامه داد: داشتن یک معماری مناسب در حوزه IT برای شرکت هایی مثل ما بسیار کارآمد است چرا که از این طریق می توان سرویس های بهتر و دقیق تری ارائه کرد. مدیر عامل شرکت سبز افزار از نبود اعتماد فعالان این صنعت نسبت به شرکت های داخلی به عنوان یک دغدغه یاد کرد و بیان داشت: تجارت صنایع بزرگ ایران حاکی از آن است که استفاده از سیستم های خارجی به دلایل مختلف در ایران شکست میخورد زیرا نیازها و فرهنگ سازمانی ما در ایران توسط ERP های دنیا قابل اجرا نیست یا استانداردهای مد نظر این سیتم ها در سازمان های ما دیده نمی شود.

بنابر اظهارات او؛ اعتماد بسیاری از شرکت های نرم افزاری به بسیاری از مجموعه ها سلب شده زیرا توانایی استفاده از امکانات ارائه شده در نرم افزار خود را ندارند. مجید کهن معتقد است: با اعتماد و سرمایه گذاری روی شرکت های داخلی، خصوصا در حوزه ریتیل می توان شاهد موفقیت بود

راهکار فروشگاه های زنجیره ای بین المللی سبز

فروشگاه‌های زنجیره ای بین المللی نیازمندی های خاص و متنوعی دارند. با توجه به اینکه این شرکت ها دارای شعب در کشورهای مختلف هستند مهمترین چالش های آنها در استفاده از یک راهکار مدیریت سازمانی، شامل سازگاری راهکار با نیازمندی ها، قوانین و ساختارهای کشورهای مختلف است. در صورتی که مایل به راهکارهای یکپارچه برای فروشگاه هستید، می توانید مقاله جامع فروشگاه های زنجیره ای بین المللی را مطالعه فرمایید

دیدگاه ها

دیدگاه خود را ارسال کنید :

تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت سبزافزار آریا است.