اهمیت طراحی داخلی فروشگاه ها در برندینگ

سبزافزار
آخرین به روز رسانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
طراحی داخلی فروشگاه
زمان مطالعه: 4 دقیقه

در دنیای امروز، نام و پیام تجاری کسب‌وکارها بسیار مهم شده‌است. صاحبان کسب‌وکارها چهره‌ی برند خود را فراتر از نام و پیام آن می‌دانند و اهمیت ایجاد پیوند میان هویت برند و طراحی فضای داخلی را درک کرده‌اند، این موضوع مخصوصا در خرده‌فروشی‌ها بسیار مهم است.

ایجاد فضای داخلی فروشگاه متناسب با چهره‌ی کسب‌وکار برای تقویت و انتقال پیام برند لازم و ضروری است، بسیاری از مشتریان محصول را براساس شهرت یا ارزش برند آن تهیه می‌کنند و به همین دلیل شناخت هویت برند با موفقیت کسب‌وکار ارتباط مستقیم دارد. طراحی یا بازبینی براساس برندینگ از قالب یک انتخاب خارج شده و به ضرورتی در هر کسب‌وکاری شناخته‌می‌شود.

بازنمایی چهره و پیام برند و اجتناب از پیچیدگی در انتقال پیام از عوامل ویژه دستیابی به موفقیت است. تنها هدف از اجرای طراحی داخلی، فروش یا فروش بیشتر نیست، بلکه هدف ایجاد فضایی برای تعامل مشتری با نام تجاری برند است و در این مسیر استفاده از روش‌های جدید و ساختن تجربه‌ی خوب خرید برای مشتری در کنار وفاداری به برند، طراحی داخلی با تکیه بر برندینگ را معنا می‌کند.

برندینگ در کسب‌وکار

مهمترین راه انعکاس ارزش‌های کسب‌وکار، طراحی داخلی است. فرهنگ و چهره سازمانی برای یک کسب‌وکار موفق بسیار مهم است و طراحی داخلی راهی برای ایجاد این فرهنگ است. فضای داخلی فروشگاه شما محیطی است که مشتریان هر روز در آن قرار می‌گیرند و این فرصت خوبی برای نمایش هویت برند شماست.

به طور کلی برندینگ نه تنها در ذهن مشتریان بلکه در میان کارمندان نیز نشان می‌دهد که کسب‌وکار چه ویژگی‌هایی دارد و به همین وسیله می‌تواند خود را در میان رقبا متمایز کند. برای مشتریان قرارگیری در محیطی متناسب با برند شما می‌تواند حس آگاهی بیشتری از برند را ایجاد کند و برند را تا جایی در ذهن او برجسته کند که مدت‌ها پس از بازدید از فروشگاه همچنان با برند و طراحی منحصر به فرد شما درگیر شده باشند.

اگر به دنبال چیدمان فروشگاه خود هستید

شما می‌توانید در رابطه با سامانه‌های چیدمان فروشگاهی، جانمایی کالا و همینطور انبارگردانی، اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

جانمایی کالا

اجرای طراحی داخلی

طراحی داخلی اساساً گسترش خدمات مشتری و هویت برند یک کسب‌وکار است، بهره‌مندی از مزایای طراحی داخلی هم‌سو با برندنیازمند آگاهی از برند و درک آن از زوایای متعدد است.

اولین گام در برندینگ، تعریف هویت برند است. ارزش ها و تجربیاتی که ارائه می دهید چیست؟ لوگو و پالت رنگ برند شما چیست؟ چه چیزی برند شما را منحصر به فرد می کند؟ اطمینان از آشنایی افراد در پروژه طراحی داخلی پیش از شروع کار با تعریف هویت برند حاصل می‌شود و به مشخص شدن عناصر لازم برای نمایش در فضای داخلی کمک می‌کند.

یافتن راهی برای پیشرفت در طراحی داخلی می‌تواند چالشی برای صاحبان فروشگاه‌ها به شمار رود. گام بعدی پس از تعریف برند، ارزیابی فضای داخلی است. برای ارزیابی دقیق لازم است ابتدا فضای کنونی فروشگاه را بررسی کنید. پاسخ به اینکه فضای شما در حال حاضر چگونه درک می شود و آیا فضا با برند و ارزش های اصلی آن ارتباط برقرار می کند، شما را در مسیر ارزیابی قرار می‌دهد. گاهی عناصر موجود، برند را به خوبی بازنمایی کرده‌اند و حفظ آن‌ها از اعمال تغییرات مهم‌تر خواهد بود. هدف از این ارزیابی بهبود طراحی است، و لزوما تغییر ضروری نیست.

اگرچه نام و پیام برند شما در طول زمان ثابت است ولی طراحی داخلی محیط فروشگاه شما می‌تواند در زمان‌های متفاوت، با توجه به سلیقه مشتریان و ترند جامعه دستخوش تغییراتی شود. در نظرگرفتن راه‌های متفاوت برای پیاده‌سازی آنچه که از تعریف و ارزیابی به دست آمده، برندسازی را متنوع و با دیدگاه‌های مختلفی سازگار می‌کند. گنجاندن ویژگی‌ها و ارزش‌های برند در طراحی داخلی فروشگاه نیازمند ترکیب فضاسازی است برای مثال به کارگیری عناصری چون نور و صدا در این زمینه کمک شایانی می‌کند.

گاهی این روند برای یک صاحب کسب‌وکار به چالشی تبدیل می‌شود که ممکن است به تنهایی نتواند آن را مدیریت کند و نیازمند همکاری با متخصصی در این زمینه است. تحقیق برای پیدا کردن مجموعه‌ای که مهارت کافی برای اجرای نیاز کسب‌وکار داشته باشد تصمیم مهمی در روند تحقق طراحی متناسب با برند فروشگاه است.

صندوق فروشگاه

برندینگ و طراحی داخلی

رقابت کسب‌وکارها برای جذب مشتریان مدرن آگاه، برندینگ و طراحی داخلی را به چیزی فراتر از طراحی لوگو و چیدن طبقات یک فروشگاه مبدل کرده‌؛ به ‌کارگیری و تلفیق دو دانش گسترده برندینگ و طراحی داخلی همان عاملی‌ست که سبب می‌شود مشتری به محض ورود به فضا بدون نیاز به بازدید از سایت و یا برخوردبا سایر اجزای برند، با ارزش‌های کسب‌وکار آشنا شود و همین عامل تمایز شما از سایر رقبا خواهد بود. برای یک کسب‌وکار خرده فروشی، فضا عنصری است که محصول یا خدمات را برای مشتریان که ممکن است جدید یا قدیمی باشند قابل تشخیص می‌کند. انسجام در ترکیب برند و طراحی داخلی از یک فضای فیزیکی بی‌جان، فضایی شگفت‌انگیز را ایجاد می‌کند. اهمیت طراحی داخلی در جایی عیان می‌شود که بدانیم مشتری امروز تنها در پی یافتن محصول یا خدمات با کمترین قیمت نیست، بلکه فراتر از آن به داستان برند و کسب تجربه لذت‌بخش از خرید خود توجه می‌کند.

طراحی داخلی باید به یک راه حل برای ارتباط بصری برند و مشتری تبدیل شود و حس خاص بودن را ناآگاهانه به مشتری منتقل کند و در ذهن مخاطب حک شده باشد برای اجرای این امر لازم است خاطرات، احساسات و روایات مختلف و مهم کاربر را در نظر گرفت. در جهت آزمون این انسجام در طراحی داخلی باید دید که آیا با حذف لوگو و عناصر گرافیکی برند هنوز هم ویژگی‌های برند برای مشتری قابل تشخیص است یا خیر؟

کلام آخر

چیدمان یک فروشگاه متناسب با اهداف برند در جهت انتقال داستان و ویژگی‌های برند به مشتری بسیار حائز اهمیت است. مشتریان امروز هنگام خرید از برند همواره به دنبال تجربه خریدی متفاوت‌اند به همین دلیل تحت تاثیر قراردادن مشتری به روشی نوین و منحصر به برند در نهایت همراهی و حمایت مشتریان را خواهد داشت.

طراحان داخلی قادرند عناصر محیط را به‌گونه‌ای به کار گیرند که احساسات خاصی را به مشتری منتقل کنند و خرید را برای او معنادار جلوه دهند. صرف زمان و انرژی کافی برای اجرای طراحی داخلی فروشگاه، تفاوتی در تجربه مشتری از خرید خود ایجاد می‌کند که منجر به موفقیت بیشتر کسب‌وکار شما می‌شود. هر بار که در فروشگاه خود اصلاحاتی را انجام می‌دهید، فراموش نکنید که از این فرصت در جهت بازنمایی ارزش‌های برند خود بهترین بهره را ببرید.

منبع:

janksdesigngroup

دیدگاه ها

دیدگاه خود را ارسال کنید :

تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت سبزافزار آریا است.