مخترع بارکد نورمن جوزف وودلند درگذشت

سبزافزار
آخرین به روز رسانی ۲ اسفند ۱۴۰۱
مخترع بارکد
زمان مطالعه: 3 دقیقه

مهندس فارغ التحصیل ۱۹۴۹ مسیر ما را در check out تغییر داد ولی ممکن شدن آن برای تکنولوژی بیش از ۲۰ سال به طول انجامید.
سیستم بارکدی که توسط نورمن جوزف وودلند اختراع شده بود، اکنون برای ردیابی اطلاعات و فروش محصولات در سراسر جهان استفاده شده است.

نورمن جوزف وودلند (Norman Joseph Woodland)، مخترع بارکد که تقریبا بروی هر محصول در فروشگاه های سراسر جهان برچسب زده شده است، در ۹ دسامبر ۲۰۱۲ در سن ۹۱ سالگی چشم از جهان فرو بست.

بنا به گفته دخترش، سوزان وودلند از نیویورک، وودلند در روز یکشنبه در ادجواتر نیوجرسی، بدلیل اثرات بیماری آلزایمر و عوارض ناشی از کهولت سن درگذشته است.

سوزان وودلند گفت: وودلند و برنارد سیلور (Bernard Silver) دانشجویان دانشگاهی که در حال حاضر درکسل (Drexel University) نامیده می شود در فیلادلفیا بودند. در آن زمان سیلور خبردار شد که مدیر اجرایی یک فروشگاه مواد غذایی از رئیس یک دانشگاه مهندسی درخواست کرده که دانشجویان در مورد اینکه چگونه می توان اطلاعات مربوط به کالاها را در هنگام کنترل و تسویه، ذخیره و جمع آوری کرد.

وودلند در پروژه منهتن، اولین پروژه توسعه تشکیلات اتمی ارتش ایالات متحده، مشغول به کار بود. او که هم اکنون دارای مدرک مهندسی مکانیک است، برای کار بر روی ایده بارکد آن زمان از فارغ التحصیلی از دانشگاه دست کشید. و همراه پدر بزرگش در میامی با تمرکز بر روی توسعه یک کد که بتواند به صورت سمبلیک جزئیات در مورد یک آیتم را در خود نگه دارد، به سر برد.

دخترش ادامه می دهد تنها کدی که وودلند می شناخت، کد مورس بود که در پیشاهنگی آموخته بود. یک روز وقتی که او در ساحل نشسته بود، شروع کرد به کشیدن نقطه ها و خط تیره های مورس، در حالیکه به چیزهای مختلف فکر می کرد انگشتانش را روی شن می کشید و درنهایت چیزی که آنها باقی گذاشتند ترسیم یک سری خطوط موازی بود.

سوزان وودلند می گوید: پدرش گفته این یک لحظه الهام بخش بود من به جای نقطه و خط تیره می توانم میله های ضخیم و نازک داشته باشم.

وودلند و سیلور حق ثبت اختراع خود را در سال ۱۹۴۹ برای یک الگوی کد به شکل دایره های متحد المرکزی که شبیه به چشم یک گاو بود را ارائه دادند. اختراع در سال ۱۹۵۲ به ثبت رسید و سیلور در سال ۱۹۶۳ درگذشت.

وودلند در سال ۱۹۵۱ به امید توسعه بارکد به IBM پیوست، اما تکنولوژی آن به مدت بیش از دو دهه وجود نداشت تا اینکه لیزر خواندن کد را به راحتی ممکن ساخت.

در اوایل سال ۱۹۷۰، وودلند به شهر رالی برای ملحق شده به تیم تحقیقاتی IBM در کارولینای شمالی نقل مکان کرد. آن تیم در پاسخ به تقاضای صاحبان فروشگاههای مواد غذایی که میخواستند کنترل و تسویه به طور خودکار و با سرعت انجام شود و در عین حال کاهش هزینه های مدیریت موجودی را در بر داشته باشد؛ یک سیستم اسکنر لیزری خواندن بارکد را توسعه داد.

IBM بارکدی مستطیل شکل را ترفیع داد که منجر به یک استاندارد برای فن آوری کد کالای جهانی شد. اولین کالایی که با استفاده از یک اسکن UPC فروخته شد یک بسته ۶۷ سنتی از آدامس ریگلی در یک سوپر مارکت در شهر تروی در اوهایو، در ماه ژوئن سال ۱۹۷۴ بود، با استنناد به GS1 US ، وابسته به استاندارد جهانی تنظیم UPC آمریکا.

امروزه در حدود پنج میلیارد کالا در سراسر جهان هر روز اسکن و اطلاعات آنها ردیابی می شود.

وودلند در ۶ سپتامبر ۱۹۲۱ در آتلانتیک سیتی در نیوجرسی به دنیا آمد.

او و بنیانگذار مایکروسافت، بیل گیتس، در میان کسانی بودند که در کاخ سفید در سال ۱۹۹۲ به خاطر دستاوردهایشان در تکنولوژی به مدال افتخار نائل آمدند.

منبع رورنامه گاردین guardian.co.uk


دیدگاه ها

دیدگاه خود را ارسال کنید :

تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت سبزافزار آریا است.