سوال های متداول نرم افزار فروشگاهی

سوال های متداول نرم افزار فروشگاهی
شما در این بخش میتوانید سوال های متداول و پر تکرار کاربران نرم افزار فروشگاهی را مشاهده نموده و با کلیک بر روی هر سوال، پاسخ آن را بیابید یا اگر سوالات خود را پیدا نکردید میتوانید در قسمت ارتباط با ما سوالات خود را بپرسید

سوالات عمومی

سامانه جامع و یکپارچه فروشگاه‌های زنجیره‌ای سبز برای فروشگاه با هر ابعادی مناسب است. این سامانه می‌تواند در ابعاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای بین‌المللی و بسیار بزرگ اجرا گردد و فرایندهای اجرایی این سازمان‌ها را در سطوح دفتر مرکزی سازمان، دفتر مرکزی شرکت‌های هلدینگ، دفاتر منطقه‌ای، فروشگاه‌ها و دپارتمان‌های درون فروشگاهی مدیریت نماید. همچنین در ابعاد کوچکتر یعنی فروشگاه‌های زنجیره‌ای با یک دفتر مرکزی، فروشگاه‌های مستقل بزرگ مانند هایپرمارکت‌ها با ده‌ها صندوق فروش و فروشگاه‌های متوسط نیز قابل استفاده است. این امکان وجود دارد که این سامانه با کاهش امکانات و فرایندهای پیچیده بتواند حتی برای یک فروشگاه کوچک تک‌صندوقه نیز مناسب‌سازی گردد.

این سامانه جامع شامل نرم‌افزارها و زیرسیستم‌های بسیاری است. از جمله آنها، نرم‌افزار اطلاعات پایه Master Data و پیکربندی سازمان به عنوان ابزار ورود داده‌های مختلف نظیر کالا و خدمات، اشخاص، ساختار سازمانی، کارکنان و کاربران و سطوح دسترسی را می‌توان نام برد. نرم‌افزارهای مدیریت زنجیره تأمین شامل مدیریت قراردادهای تأمین کالا، برنامه‌ریزی تأمین و سفارشات خرید، مدیریت خرید و قیمت‌گذاری و سامانه ارتباط با تأمین‌کنندگان می‌باشد. نرم‌افزار مدیریت انبار نیز شامل بخش‌هایی چون مدیریت اسناد انبار، جانمایی و چیدمان کالا، اپلیکیشن‌های موبایل انبارداری سیار، مدیریت درخواست و تحویل کالا، مدیریت ناوگان حمل و حسابداری انبار یا بهای تمام شده کالای فروش رفته و موجودی ریالی کالا است.

سامانه باشگاه مشتریان ابزاری برای مدیریت سیاست‌گذاری برنامه‌های وفاداری مشتریان است و در بخش مشتریان و سیاست‌گذاری فروش به مدل‌های متنوع قیمت‌گذاری و ارائه پروموشن‌های متنوع برای مشتریان و همچنین حساب‌های اعتباری مشتریان پرداخته می‌شود. مدیریت مالی نیز عملیات حسابداری، خزانه‌داری و دیگر فرایندهای مالی را مدیریت و کنترل می‌نماید. نرم‌افزار منابع انسانی شامل بخش‌هایی چون احکام پرسنلی، سازمان و تشکیلات و حقوق و دستمزد می‌باشد. در هوش تجاری نیز ایجاد یک ساختار انبارداده و در نهایت ارائه گزارش‌های متنوع در قالب سطوح مختلفی از داشبوردهای مدیریتی همچون داشبوردهای توصیفی، داشبوردهای تحلیلی، داشبوردهای پیش بینی و داشبوردهای تجویزی انجام می پذیرد.

این نرم‌افزارها و زیرسیستم‌ها کاملاً به‌صورت یکپارچه بوده و در تعامل با یکدیگر هستند. در نهایت تمامی فرایندهایی که نتیجه مالی دارند، مطابق با ضابطه‌ها و کدینگ تعریف شده و مبتنی بر اسناد مثبته در نرم‌افزار حسابداری ثبت گردیده و مرجع گزارش‌دهی به ذینفعان سازمان خواهد بود.

بله این نرم‌افزار از امکانات مورد نیاز برای مدیریت فروشگاه‌های زنجیره‌ای بین‌المللی نیز برخوردار است. به عبارت دیگر می‌تواند فروشگاه‌هایی را که در کشورهای مختلف فعالیت می‌کنند مورد پوشش قرار دهد. در کشورهای مختلف زبان، تقویم و همچنین قوانین مالیاتی و بازرگانی متفاوت است که تمامی این موارد در این نرم‌افزار پیش‌بینی شده است. علاوه بر آن، استفاده از ارزهای مختلف و دیگر موارد نیز در این نرم‌افزار قابل استفاده خواهد بود.

شما می‌توانید با استفاده از این لینک کاتالوگ‌ها و دیگر اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنید.

دمو و معرفی نرم‌افزار می‌تواند به شکل‌های مختلف در اختیار شما قرار گیرد. در صورت نیاز به جلسه حضوری لطفاً با کارشناسان فروش شرکت تماس حاصل نمایید. همکاران ما در اولین فرصت ممکن، جلسه معرفی نرم‌افزار را در محل شرکت یا دفتر مرکزی مشتریان در تهران به‌صورت رایگان برگزار خواهند کرد. در صورت نیاز به دمو در شهرستان‌ها نیز پس از تهیه و ارسال بلیط رفت و برگشت، جلسه دمو می‌تواند در محل سازمان مشتری انجام گیرد. همچنین می‌توان جلسات دموی نرم‌افزار را به‌صورت آنلاین و ویدئو کنفرانس برگزار نمود.

شرکت سبزافزارآریا، استفاده از نرم‌افزارهای خود را حداقل به مدت سه سال تضمین می‌نماید و در صورت تغییر نسل نرم‌افزارهای خود، مشتریان نرم‌افزارهای قبلی را با تخفیف ویژه به نرم‌افزارهای نسل جدید خود تجهیز خواهد نمود. خریداری سورس نرم‌افزار با توجه به قیمت بالای آن تنها برای سازمان‌های بزرگ قابل مذاکره است و البته حقوق مالکیت معنوی نرم‌افزار قابل واگذاری نیست.

محصولات و خدمات شرکت سبز افزار آریا دارای منافع و مزیت‌های بسیاری برای مشتریان خود بوده که این مزایا همواره مایه افتخار ما بوده است. قطعاً سابقه بیش از دو دهه فعالیت در صنعت نرم‌افزاری کشور و افتخار همراهی با بسیاری از برندهای بزرگ و معتبر کشور، بزرگ‌ترین مزیت این شرکت بوده است.

علاوه بر آن برخورداری از دانش مدیران و کارکنان دلسوز و وفادار باعث شده تا ارائه خدمات ارزش‌آفرین به مشتریان سرلوحه این شرکت باشد. استفاده از جدیدترین فناوری‌های نرم‌افزاری برای ارائه بهترین راهکارها متناسب با نیازهای مشتریان، جامع بودن، یکپارچگی و خودکارسازی فرایندها، همراهی و مشاوره کارشناسان باتجربه در تمامی مراحل از خرید و پیاده‌سازی نرم‌افزار تا خدمات پس از فروش، پشتیبانی نرم‌افزار و تعهد به اجرای نرم‌افزار در هر شرایطی از مزیت‌های مهم قابل ذکر این شرکت است.

یکی از سوال های متداول نرم افزار فروشگاهی اختلال در کارکرد نرم افزار می باشد که باید گفت، نرم‌افزار در شرایط عادی، فعالیت درست و بدون اشکالی خواهد داشت. اما اگر شرایطی همچون اشکالات در سخت‌افزار، نرم‌افزارهای پایه و سیستم‌عامل، ویروس‌های رایانه‌ای، کارکردهای اشتباه کاربران سیستم و مواردی از این دست به وجود بیاید ممکن است در سرعت و یا عملکرد سیستم اختلال به وجود آید.

در صورت قطعی اینترنت ارتباط فروشگاه‌ها با شعب قطع شده و انتقال اطلاعات دوطرفه صورت نمی‌گیرد، اما عملیات اصلی شعبه و فرایندهای جاری قابل اجرا خواهد بود. این امکان در نرم‌افزار فراهم شده که حتی در صورت قطعی ارتباط شبکه داخلی LAN فروشگاه، صندوق‌های فروشگاه بتوانند آفلاین کارکرده و عملیات فروش هیچ زمان با اختلال روبرو نگردد.

بله این نرم‌افزار مورد تایید سازمان امور مالیاتی است و با بکارگیری استانداردهای پایانه فروشگاهی مربوط به سازمان امور مالیاتی در مبحث مالیات ارزش افزوده و مالیات بر درآمد این مجوز را کسب نموده است. البته ارسال اطلاعات خرید و فروش فروشگاه تنها توسط حافظه مالیاتی صورت می‌پذیرد. این حافظه مالیاتی را سازمان امور مالیاتی در اختیار فروشگاه‌ها قرار می‌دهد و شرکت سبزافزار آریا هیچگونه دخل و تصرفی در این زمینه ندارد.

بله با توجه به اجرای استانداردهای سازمان امور مالیاتی در نرم‌افزار فروشگاهی سبز این نرم‌افزار به عنوان پایانه مورد تایید این سازمان و تحت‌عنوان صندوق مکانیزه فروش ارائه می‌گردد. لازم به ذکر است که این نرم‌افزار بر روی هر دستگاه سخت‌افزاری نیز قابل اجرا است مانند صندوق‌های فروشگاهی صنعتی لمسی و معمولی، کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ‌ها، All In One ها، تبلت‌ها، تلفن‌های همراه و کارتخوان‌های بانکی با انواع سیستم‌های عامل از جمله ویندوز، اندروید و IOS.

کارکردهای فنی نرم‌افزار

سامانه جامع فروشگاهی سبز شامل بخش های مختلفی می شود که بخشی از این نرم‌افزار در سرورهای دفتر مرکزی، بخشی در سرورهای شعبه، بخشی بر روی صندوق های فروش و ایستگاه های کاری و بخشی بر روی دستگاه های خاص نصب می گردد. این نرم‌افزارها شامل نرم‌افزارهای تحت ویندوز، نرم‌افزارهای تحت وب، نرم‌افزارهای تحت موبایل و اپلیکیشن های مربوطه می شوند.

نرم‌افزارهای صندوق فروش سبز علاوه بر نصب در محیط ویندوز، امکان نصب بر روی سیستم عامل اندروید، IOS، لینوکس و تحت وب را داشته و در واقع مولتی پلت فرم طراحی شده اند. این عدم وابستگی به سیستم عامل موجب می شود تا هر نوع سخت افزاری را به عنوان صندوق فروشگاهی بتوان استفاده نمود از جمله صندوق های فروشگاهی ویندوزی و اندرویدی و همچنین انواع تبلت ها، تلفن های همراه و کارتخوان های اندرویدی.

برخی از نرم‌افزارهای این سامانه تحت وب هستند. همچنین برای فروشگاه‌های کوچک، نرم‌افزار اصناف ابری طراحی شده است که نیاز به سخت‌افزارهای گران‌قیمت را در فروشگاه‌ها از بین برده و فروشگاه می‌تواند تنها با یک کارتخوان اندرویدی تمام عملیاتش را به انجام رساند.

بله برخی از نرم‌افزارها مانند نرم‌افزار انبارداری سیار یا اپلیکیشن سطح فروش روی تبلت و تلفن همراه نصب می‌گردد. نرم‌افزارهای باشگاه مشتریان و داشبوردهای مدیریتی دارای اپلیکیشن‌های اندرویدی هستند. همچنین صندوق فروش اندرویدی را می‌توان در انواع تبلت‌ها و تلفن های همراه و کارتخوان‌های اندرویدی اجرا نمود.

در طراحی سامانه جامع و یکپارچه فروشگاهی این امکان فراهم شده است که با استفاده از تنظیمات خاص بتوان به شکل‌های مختلف از فرایندها استفاده نمود. یک فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ دارای فرایندهای پیچیده است و کاربران بسیاری با نقش‌های مختلف فرایندهای عملیاتی را مدیریت می‌کنند. در فروشگاه‌های کوچک با توجه به سطح کاربری و تعداد کمتر کاربران می‌توان تنظیماتی را انجام داد که چابکی بیشتری را شاهد باشیم. در مجموع محیط کاربرپسندی چه در نرم‌افزارهای تحت‌ویندوز، چه تحت‌وب یا تلفن همراه وجود دارد و کاربران این سامانه با آموزش مناسب و کوتاهی می‌توانند با بخش‌های مختلف آن آشنایی کامل پیدا کنند.

سرعت کار نرم‌افزار بالا است و فرم‌ها و گزارشات نرم‌افزار به سرعت اجرا می‌شوند، البته در درازمدت و با بزرگ شدن بانک اطلاعاتی به ارتقای زیرساخت‌ها برای حفظ سرعت مناسب نرم‌افزار نیاز پیدا خواهد شد. گزارشات متنوعی در نرم‌افزارها وجود دارد و خروجی گزارشات در فرمت‌های مختلف از جمله اکسل امکانپذیر است. می‌توان از این فایل‌های اکسل برای استفاده در داده‌های آماری یا تهیه نمودارهای خاص نیز استفاده نمود. ورود اطلاعات در بسیاری از فرم‌ها نیز از طریق فایل‌های اکسل قابل انجام است.

امنیت در سامانه جامع و یکپارچگی فروشگاهی سبز شامل چندین بخش است. یک بخش مربوط به مدیران فناوری اطلاعات سازمان بهره‌بردار از نرم‌افزار است که شامل بهینه‌سازی زیرساخت‌ها، کنترل امنیت کامل شبکه‌های Wan و Lan سازمان، استفاده از آنتی‌ویروس‌ها و ضدبدافزارهایی که تایید شده و مجوزدار هستند و به‌روز نگه‌داشتن آنها، پشتیبان‌گیری امن اطلاعات و دیگر موارد مربوطه می‌باشد.

در بخش مربوط به امنیت نرم‌افزارهای سبز، استفاده از فناوری‌های روز در کدگذاری اطلاعات و عدم دسترسی افراد غیرمجاز به اطلاعات کدگذاری شده، تعیین سطح‌بندی دسترسی به فرم‌ها و عملیات مختلف در نرم‌افزار با توجه به مکان مورد استفاده، نقش‌های تعریف‌شده کاربران و دیگر مواردی که امنیت نرم‌افزار را تضمین می‌کند را می‌توان ذکر نمود.

حجم اطلاعات بستگی به تعداد تراکنش‌های ایجاد شده در بانک اطلاعاتی دارد. این امر با توجه به تعداد فروشگاه‌ها، تعداد صندوق‌ها، تراکنش‌های فروش و تراکنش‌های انجام شده در بخش‌های اداری متفاوت است. در سازمان‌های بزرگ حتماً با کلان‌داده روبرو هستیم و علاوه بر تأمین و افزایش زیرساخت‌ها با توجه به افزایش حجم بانک اطلاعاتی نرم‌افزار، باید مواردی همچون ایجاد انبار داده برای استفاده در قسمت هوش تجاری، پاک‌سازی داده‌ها و دیگر موارد نیز مدنظر قرار گیرد.

تعداد کالا، مشتری و دیگر اطلاعات پایه در نرم‌افزار محدودیتی ندارند و می‌توان میلیون‌ها آیتم مختلف در نرم‌افزار معرفی نمود. این تعداد زیاد تاثیری در سرعت عملیات نداشته و به راحتی در پایگاه داده نرم‌افزار سبز قابل مدیریت است.

خیر هیچ محدودیتی وجود ندارد و می‌توان هزاران فروشگاه، صندوق فروش و کاربر را در نرم‌افزار معرفی نمود. البته قاعدتاً افزایش این موارد نیاز به خرید مجوز استفاده از آنها را نیز خواهد داشت.

گزارشات در تمامی بخش‌های سامانه جامع و یکپارچه فروشگاهی وجود دارد. گزارشات مربوط به خرید، تأمین‌کنندگان، انبار، فروش، مشتریان، کارکنان و دیگر موارد قابل دسترس است. می‌توان با انتخاب گزینه‌های مختلف و فیلترهایی که در هر گزارش وجود دارد چندین نوع نتیجه مختلف از یک گزارش نیز دریافت نمود. تمامی گزارشات امکان چاپ را داشته و همچنین می‌توان آنها را در فرمت PDF ذخیره کرد. همچنین می‌توان گزارشات را به برنامه اکسل ارسال کرد و در جداول آن برای تهیه آمارها و نمودارهای خاص ذخیره نمود.

بسیاری از گزارشات با سرعت بسیار مطلوبی ارائه می‌شود و البته زمان تهیه گزارشات با توجه به حجم اطلاعات یا بازه‌های زمانی انتخاب شده در گزارش ممکن است متفاوت باشد. همچنین محاسباتی که در تهیه یک گزارش انجام می‌شود در سرعت تهیه گزارش تاثیر دارد. به عنوان مثال تهیه گزارش موجودی یا کاردکس کالا در بازه زمانی یک ساله گزارش زمانبری است و ممکن است دقایقی برای تهیه آن صرف شود. البته زیرساخت سخت‌افزاری نیز در تهیه گزارش و سرعت آن مهم است. نکته مثبت دیگری که وجود دارد این است که در زمان تهیه گزارش‌های طولانی نرم‌افزار قفل نمی‌شود و می‌توان تا آماده شدن گزارش به فعالیت جاری در نرم‌افزار ادامه داد.

پیشنهاد سبزافزار برای تهیه گزارشات متنوع و سریع استفاده از ابزار داشبورد مدیریتی است که می‌تواند گزارشات را در زمان کوتاهی تهیه و در اختیار کاربر قرار دهد. علاوه بر آن، این داشبورد با امکانات نمایشی‌سازی خاص خود این گزارشات را به صورت جداول پویا و نمودارهای زیبا و کاربردی به کاربران ارائه خواهد کرد.

ممکن است کاربران در عملیات خود دچار خطا شده و نیاز باشد که اصلاحاتی در این اسناد صورت گیرد. ابتدا لازم است تا بررسی شود که این اسناد تا چه مراحلی پیش رفته و آیا امکان اصلاح دارند یا نه؛ که در صورت عدم امکان اصلاح می‌بایست سند معکوس مربوطه صادر گردد. با توجه به اینکه این سامانه به صورت یکپارچه بوده و فرایندها کاملاً در ارتباط با یکدیگر هستند هر اصلاحیه ای باید از آخرین تاثیر آن سند اجرا گردد.

به عنوان مثال اگر انباردار در ثبت سندی اشتباه کرده و تعداد نادرستی را از ورود کالای تأمین کننده ثبت کرده باشد باید بررسی شود که: آیا سند خرید در بازرگانی روی آن ایجاد شده؟، آیا سند حسابداری خرید، صادر شده؟، این سند در برنامه پرداخت به تأمین‌کننده چگونه اعمال شده؟ اگر پرداخت به تأمین‌کننده نیز انجام شده و یا اینکه در گزارشات مالی فصلی به اداره دارایی ارائه شده باشد قاعدتاً اصلاح این سند امکان‌پذیر نمی‌باشد.

در فروشگاه‌های زنجیره‌ای این اصلاحات کمی پیچیده‌تر خواهد بود چون اسناد هم در دفتر مرکزی و هم در شعبه قرار دارند و کنترل آنها و اصلاحات موردنیاز بسیار سخت‌تر خواهد بود. همچنین این نکته را باید در نظر گرفت که اصلاح اسناد فروش با توجه به ممنوعیت از طرف سازمان امور مالیاتی امکان‌پذیر نبوده و ناگزیر به ثبت سند مرجوع از فروش خواهیم بود.

بله این مسأله بسیار مهم بوده و از جمله مواردی است که در امنیت نرم‌افزار نقش به‌سزایی دارد. تمامی عملکردهای کاربران به نام خودشان در نرم‌افزار ثبت شده و مشخص است که دقیقاً در چه زمانی، در چه مکانی و روی کدام دستگاه چه عملیاتی را در نرم‌افزار انجام داده‌اند. در نرم‌افزار صندوق فروش این نکته به صورت بارزتر وجود دارد. در این نرم‌افزار می‌توان تمامی عملیات کاربر را بررسی و ردیابی کرد حتی اگر این کاربر در پیش‌فاکتور ردیفی را ثبت کرده اما حذف کرده باشد.

بله فایل‌های موردنیاز سازمان امور مالیاتی و سازمان تأمین اجتماعی برای بیمه کارکنان قابل تهیه و ارائه به مراجع مربوطه هستند.

اطلاعات پایه و پیکربندی نرم افزار

در هر بخش از اطلاعات پایه، فرم هایی وجود دارد که می توان توسط آنها اطلاعات را در نرم افزار ثبت نمود. همچنین می توان اطلاعات کل کالاها، اشخاص، حساب های بانکی، مانده حساب افراد و دیگر موارد را بصورت فایل اکسل آماده کرد و از طریق ابزار ورود اطلاعات از اکسل (Excel Importer) بصورت یکجا در بانک اطلاعاتی نرم افزار ذخیره نمود.

در صورتیکه بخواهیم از نرم افزار دیگری اطلاعات را به سامانه جامع و یکپارچه فروشگاهی سبز منتقل کنیم کافی است که اطلاعات مورد نظر مانند اطلاعات کالا و موجودی ها، اشخاص و مانده حساب ها، کدینگ مالی، حساب های بانکی و موجودی حساب ها و دیگر اطلاعات پایه را در فایل های اکسل مطابق با فورمت تعیین شده آماده نموده و از طریق ابزارهای ورود فایل اکسل به این سامانه منتقل نمائیم. بدیهی است که اسنادی همچون رسیدها و حواله های انبار ، اسناد خرید و فروش ، اسناد مالی و دیگر موارد به علت متفاوت بودن ساختار طراحی نرم افزارها و پایگاه های داده بسیار پیچیده و مشمول زمان و هزینه بسیار بوده و مقرون به صرفه نیست.

کارکنانی که در سازمان تعریف می شوند و قرار است در بخش های مختلف فعالیت نموده و عملیاتی را در نرم افزار ثبت نمایند به عنوان کاربران سیستم تعریف می شوند. این کاربران می توانند در سطح مدیریت و راهبری سیستم تعریف شوند یا کاربران با سطح دسترسی محدود.

دسترسی کاربران می تواند در یک موقعیت مکانی تعریف شود مثلاً امکان فعالیت در دفتر مرکزی یا شعبه های خاص برای وی مشخص گردد. همچنین می توان عملیات مختلف را با توجه به سمت شخص و دسترسی به کل عملیات یک فرم یا برخی از آن عملیات محدود نمائیم. برخی دسترسی ها مانند مرجوع فروش در نرم افزار صندوق فروش با استفاده از تایید سوپروایزر به کاربر قابل ارائه خواهد بود.

مدیریت زنجیره تامین

بله با توجه به اینکه در نرم افزار می توان برای هر فروشگاه و انبار نقطه سفارش تعیین نمود برای کالاهایی که به نقطه سفارش رسیده اند میزان مورد نیاز مشخص شده و به تامین کننده به عنوان سفارش جدید اعلام می شود. درخواست هایی که در فروشگاه ها بر اساس نقطه سفارش ایجاد می شود در دفتر مرکزی تجمیع شده و یک سفارش کلی با ثبت جزئیات تحویل به هر شعبه برای تامین کننده ارسال می شود.

همچنین می توان به شعب این اختیار را داد که مطابق با میزان سفارش تعیین شده توسط نرم افزار و در صورت نیاز اصلاح آن بصورت مستقیم سفارش خود را به تامین کننده اعلام نمایند.

در برنامه تامین کالا در بخش تنظیم نقطه سفارش نرم افزار، می توان مشخص نمود که در صورت رسیدن به نقطه سفارش، کالاها به میزان تعیین شده در نرم افزار سفارش گذاری شوند. یک گزارش در نرم افزار وجود دارد که توسط آن کالاهای به نقطه سفارش رسیده به تفکیک تامین کننده مشخص شده و برای این کالاها، به میزان مشخص شده درخواست تامین ایجاد شود. این درخواست ها پس از بررسی و تایید مدیر مربوطه تبدیل به سفارش به تامین کننده می شوند.

می توان برای کالاهایی که به نقطه سفارش می رسند آلارم و هشدار تعیین نمود اما این فعالیت برای فروشگاه هایی که تعداد زیادی از کالاها بصورت لحظه ای به نقطه سفارش می رسند مشکل ساز است و تعداد زیاد هشدارها برای کاربران اذیت کننده است. بهتر است از گزارش های زمان بندی شده برای اعلام خودکار به مسئول مربوطه، برای این فرایند استفاده نمود.

یکی از سامانه های برون سازمانی نرم افزار مدیریت زنجیره تامین سامانه تحت وب تامین کنندگان است. جدای از کاربردهای مختلف این سامانه می توان نقش ارتباطی بین واحد سفارشات و تامین کنندگان را ذکر نمود.

توسط این سامانه سفارشات تایید شده هر تامین کننده، برای خود تامین کننده قابل مشاهده خواهد بود و تامین کننده با دسترسی که خواهد داشت سفارشات اعلام شده برای هر یک از شعب را می تواند مشاهده، تایید و ارسال کند. در نتیجه نیازی به چاپ سفارش و ارسال آن بصورت ایمیل، فکس یا روش های دستی دیگر نخواهد بود.

خرید کالا از تامین کننده با چند روش مختلف انجام می شود. در صورتیکه فروشگاه با تامین کننده قرارداد خرید بصورت قطعی، امانی یا مشارکتی داشته باشد می توان پس از ثبت سفارش به تامین کننده کالاها را در انبار شعب مشخص شده در سفارش دریافت کرد. در قراردادهای قطعی بر اساس تعداد رسید انبار و قیمت های مشخص شده در سفارش یک سند خرید خودکار در نرم افزار خرید ثبت می شود. در قراردادهای امانی و کمیسیونی (روش بازرگانی) هنگامی که می خواهیم با تامین کننده تسویه حساب کنیم بر اساس تعداد کالاهای فروش رفته و مطابق با قیمت فروش و خرید و درصد کمیسیون مصوب شده (در تاریخ فروش کالاها) یک سند خرید برای فروشگاه ثبت می شود.

در صورتیکه فروشگاه از روش قرارداد تامین کالا استفاده نکند، بصورت خرید فوری (گرم) همزمان با تحویل کالا و رسید انبار یک سند خرید خودکار در نرم افزار بصورت پیش نویس ثبت می شود. قیمت های خرید با توجه به فاکتور خرید دریافتی از تامین کننده در سند خرید ثبت می گردد. در صورت سفارش کالا (سرد) پس از تحویل و رسید کالا در انبار مطابق با تعداد کالای رسید انبار شده و قیمت درج شده در سفارش یک سند خرید خودکار در نرم افزار ثبت می گردد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت سبزافزار آریا است.