بهترین نرم افزار فروشگاه زنجیره ای

ساختار فروشگاه زنجیره ای

نرم افزار فروشگاهی زنجیره ای

نرم افزار فروشگاه زنجیره ای ابزاری ضروری است که به خرده فروشان کمک می کند تا تجارت خود را از نقطه خرید، کانال های فروش تا نقطه فروش، مدیریت کنند. نرم افزار مدیریت خرده فروشی، بینش مشتری و نقطه فروش (POS) را در زمان واقعی جمع آوری می کند.

نرم‌افزار فروشگاهی راه‌حل‌هایی را برای دسترسی به خریداران در هر کانالی ارائه می‌کند، و دید شما را برای بهینه‌سازی همه چیز از تجارت گرفته تا زنجیره تامین خود با نرم‌افزار همه‌کاناله خرده‌فروشی، فراهم می‌کند.

نرم افزار فروشگاه زنجیره ای
نرم افزار فروشگاه زنجیره ای

آیا تابحال شده به دنبال محصولی در فروشگاهی باشید و از فروشنده بپرسید آیا این محصول موجود است؟ و فروشنده در صورت نبود محصول، با یک بررسی ساده به شما آدرس نزدیک ترین فروشگاهی که این محصول را دارد به شما بدهد؟

یک نرم افزار فروشگاه زنجیره ای مناسب، باید دارای رابط کاربری آسان برای فروشنده باشد. همینطور که در تصویر اول این صفحه مشاهده کردید یک نرم افزار مناسب بایستی ارتباط آنلاین هم با شعبه مرکزی و همینطور شعبه های دیگر داشته باشد. به صورتی که حتی صندوق دار بتواند موجودی شعبات دیگر را مشاهده و به مشتریانی که به دنبال کالایی ناموجود هستند، مشاوره دهد.

نرم افزار فروشگاه زنجیره ای

نرم افزار فروشگاه زنجیره ای چیست و چه کاری انجام می دهند؟

pic

نرم‌افزار فروشگاه زنجیره ای دیدگاه هایی را در مورد داده‌های خرده‌فروشی عملیاتی به دست می‌آورد و اطلاعات متنی، هم‌زمان و یک رابط کاربری ساده را برای تصمیم‌گیری سریع‌تر و بهتر به مدیران ارائه می‌دهد.

نرم افزار فروشگاه زنجیره ای به مدیریت موجودی، مدیریت انبار، برنامه های باشگاه مشتریان، عملکرد دفتر پشتیبان، مدیریت مالی، کارمندان و همچنین مشتری کمک می کند.

نرم‌افزار فروشگاه زنجیره ای دیدگاه هایی را در مورد داده‌های خرده‌فروشی عملیاتی به دست می‌آورد و اطلاعات متنی، هم‌زمان و یک رابط کاربری ساده را برای تصمیم‌گیری سریع‌تر و بهتر به مدیران ارائه می‌دهد.

ویژگی های فروشگاه زنجیره ای

  • تمرکز آن ها بر روی گردش مالی زیاد و سریع است.
  • قیمت‌ های آن ها ثابت بوده و چانه زنی خریداران بی مورد است.
  • این سیستم در زمینه‌ ی گسترش شعبه‌ هایش انعطاف‌ پذیر است.
  • در بخش فروش نقدی کار می‌کنند و به صورت اعتباری فروش ندارند.
  • این فروشگاه ها به صورت افقی با هم در ارتباط بوده و تحت نظارت متمرکز هستند.
  • اقلامی که شعبه‌ های یک فروشگاه زنجیره ای می‌ فروشند، همگی یک شکل هستند.
  • تأمین کالا در فروشگاه های زنجیره ای و همین‌ طور مدیریت و نظارت بر آن ها متمرکز است.
  • فروش غیر متمرکز است و هر واحدی به خودیِ خود یک خرده‌ فروش کامل محسوب می‌شود.
  • فروشگاه های زنجیره ای در یک خط محصول واحد، فروش دارند و تمامی محصولاتی که عرضه می‌کنند، محدود است.
  • اقلامی که فروشگاه های زنجیره ای می‌فروشند، معمولا آن هایی هستند که مشتریان بسیار نیاز دارند و ماهیت‌ شان با دوام است.
در ادامه به بررسی مفاهیمی میپردازیم که در کسب و کار فروشگاه زنجیره ای به کار می آید.

یکی از قابلیت های نرم‌افزار فروشگاه زنجیره ای است، که کاربر را قادر می‌سازد تا کل چرخه عمر مدیریت موجودی را از خرید تا محل فروش، طی کند. مدیریت موجودی، به چاپ برچسب های حمل و نقل و لیست های انتخاب و جمع آوری سفارش ها کمک می کند. این به کاربر اجازه می دهد تا معیارهای برآورده سازی را مشاهده کند که به خرید دسته بعدی موجودی کمک می کند. نرم افزار مدیریت فروشگاهی نیز کاربر را قادر می سازد تا فرآیندهای حمل و نقل را خودکار کند. نرم افزار مدیریت خرده فروشی به مدیریت موجودی لیست انتظار و ارسال مجدد موجودی کمک می کند. این نرم افزار با یک سیستم کدگذاری نواری به فرآیند انجام سفارش کمک می کند.

باشگاه مشتریان برای تامین نیازها و ایجاد منافع بیشتر مشتریان در برندهای تجاری شکل می‌گیرد. گردآمدن مشتریان در یک تشکل ارزش مشتریان را بیشتر نموده و حس وفاداری آنها را به مجموعه‌ها نیز بیشتر کند. معمولاً باشگاه مشتریان همراه با اجرای برنامه وفاداری خواهد بود.

باشگاه مشتریان دارای ویژگی‌های مختلفی است از جمله: ارتباط بر پایه گفتگو، ارزش گرا بر پایه ایجاد منافع مادی و غیر مادی که هدف آن ایجاد یک رابطه عاطفی بین مشتری و عرضه کننده خدمات/کالا است که البته با رفتار اعضاء شکل خواهد گرفت، و کمک می‌کند به اینکه آن را از سایر موارد مشابه مانند باشگاههای تفریحی، تخفیفی، وفاداری و… متمایز نماید.

نرم افزار مدیریت خرده فروشی کاربر را قادر می سازد تا ارتباط با مشتری موجود را بهبود بخشد و همچنین مشتریان جدید و بالقوه را پیدا کند. این پلتفرم به کاربر این امکان را می دهد که خدمات عالی را به مشتریان ارائه دهد و مشتریان سابق را به دست آورد. این یادداشت ها را برای حساب های مشتری مختلف ذخیره می کند که در آن فروشنده می تواند آدرس های فیزیکی خریداران را برای اطلاع از روندهای جغرافیایی بررسی کند. فروشنده همینطور می تواند ریال و تومان های خرج شده و برگشتی را برای هر مشتری پیگیری کند.

به صندوق‌های فروشگاهی اطلاق می‌شود، که در خروجی‌های فروشگاهها، رستوران‌ها، هتلها و نظایر آن برای دریافت وجوه مشتری، به کار گرفته می‌شود. پوز در مفهوم عام‌تر می‌تواند به محلی که برای این کار اختصاص یافته، اطلاق شود و در مفهوم اختصاصی می‌تواند به معنای دستگاهی باشد، که این کار را انجام می‌دهد (صندوق مکانیزه).

همچنین در مجموعه سخت‌افزارهای بانکی و سیستم‌های پرداخت، پایانه‌های فروش یا کارتخوان (POS) دستگاهی است، که از طریق ارتباط تلفنی یا شبکه‌ای، به سیستم بانکی امکان انتقال خودکار مبلغ خرید، از حساب فروشنده را فراهم می‌سازد. دستگاه‌های پایانه فروش علاوه بر امکان پرداخت، دارای عملکردهای مختلفی از جمله اعلام موجودی، دریافت صورتحساب، امکان انصراف از خرید و گزارش روزانه است، که صاحبان آن را از مزایای شعبه کوچک بانکی، برخوردار می‌کند.

نرم افزار مدیریت فروشگاهی زنجیره ای به مدیر بخش کمک می کند تا حساب های تیم را برای همه کارکنان و فروشندگان مدیریت کند. دسترسی دقیقی را به مدیران ارائه می دهد که برای آنهایی که به پیشرفت کسب و کار کمک می کنند ضروری است. مدیر می‌تواند به سرعت حساب‌های کارمندان ایجاد کند که از طریق آن می‌توانند وارد شوند و برگه‌های مربوط به یک کار یا وظایف خاص را مشاهده کنند. فروشندگان می توانند سطح موجودی را بررسی کنند که به سفارش مجدد کمک می کند.

یک نرم افزار مدیریت فروشگاهی زنجیره ای یک ابزار تحلیلی برای به دست آوردن بینش ارزشمند در مورد کسب و کار خرده فروشی شما ارائه می دهد. همینطور اکثر نرم افزار و برنامه های زنجیره ای از سامانه های هوش تجاری و داشبورد های مدیریتی استفاده میکنند.

مهم ترین نکاتی که بهترین نرم افزار فروشگاه زنجیره ای باید داشته باشد

فروشگاه زنجیره ای
  • سرعت بالا
  • رابط کاربری خوب و مناسب با نیاز کاربران
  • سادگی طراحی و در عین حال کاربردی بودن
  • چند سطحی بودن نرم افزار حسابداری
  • داشتن تنوع در گزارش گیری‎
  • قابلیت تبدیل گزارشها به فایل اکسل
  • داشتن سازگاری با نرم افزارهای CRM
  • داشتن امنیت بالا
  • پشتیبانی خوب
  • قیمت مناسب

برای فروشگاه زنجیره ای چه نرم افزاری استفاده کنیم؟

نرم افزار حسابداری فروشگاه زنجیره ای باید قابلیت مدیریت گردش کارها را داشته باشد. برای فروشگاه زنجیره ای نرم افزاری را باید انتخاب کنید که ضعف های موجود در مدیریت فروشگاه های زنجیره ای را پوشش دهد. در انتخاب یک نرم افزار خوب به ۱۰ نکته ای که گفتیم توجه داشته باشید که حتما آن ویژگی ها را داشته باشد. نرم افزاری مناسب است که فرآیند جمع آوری و پردازش داده ها را به خوبی انجام دهد.

ارزش آفرینی برای مشتریان

آقای نظری، مدیر فروشگاه بهنوش می‌گوید:


تفاوت در سیستم مدیریت فروشگاه پس از پیاده‌سازی نرم‌افزار سبز، در سرعت عملکرد و اجرایی شدن فرآیندهای فروشگاه و همچنین کاهش چشمگیر خطای انسانی کاملا مشهود است.

آقای پرویزی، مدیریت فروشگاه هایپرسی می‌گوید:


پیاده‌سازی نرم‌افزار و به‌کارگیری فرآیند پیشنهادی سبزافزار توانسته مشکلات انبارگردانی فروشگاه را برطرف کند.

خانم محمودی، مدیر فروشگاه زنجیره ای کلانا می‌گوید:


گزارشات تحلیلی و دقیق سبزافزار در مدیریت صحیح شعب فروشگاه، پاسخگویی به مشتریان و همچنین کاهش زیان مجموعه بسیار کارساز بوده است.

آقای کارگر، مدیر بازرگانی فروشگاه تعاونی وزارت تعاون می‌گوید:


یکی از مزیت‌های نرم‌افزار سبز، رابط کاربری ساده و جذاب آن است، همچنین امکان شخصی‌سازی ویژگی‌های برنامه براساس نیاز فروشگاه، فعالیت‌های ما را تسهیل کرده‌است.
مشاهده قابلیت های بیشتر نرم افزار فروشگاه زنجیره ای سبز افزار
سامانه جامع و یکپارچه فروشگاهی زنجیره ای

سامانه های فروشگاهی مخصوصا زنجیره ای، زیر سیستم های کاربردی و متنوعی دارند که یک نرم افزار کامل زنجیره ای باید داشته باشد. شما می توانید از طریق منو زیر سیستم های دیگر نرم افزار فروشگاه زنجیره ای را مشاهده فرمایید. در صورت تمایل می‌توانید با همکاران ما در این زمینه مشورت داشته باشید و امکانات مختلف نرم افزار را تلفنی بپرسید یا درخواست دمو ثبت کنید تا با شما تماس گرفته شود.

درخواست دمو

برندهای معتبری که به ما اعتماد کرده اند

منابع: PAT RESEARCH sabzafzar

تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت سبزافزار آریا است.