برترین نام های تجاری دنیا در صنعت خرده فروشی

زمان مطالعه: 2 دقیقه
  • ساخت نام های تجاری ، پرورش و مراقبت از آنها مستلزم خلاقیت ، نوآوری و سخت کوشی فراوان می باشد . در رقابت بی حد و حصر برای افزایش سهم بازار ، شرکتهای بزرگ به ارتقای نام تجاری خود به عنوان یک ابزار راهبردی در جهت نیل به اهداف بلند مدت شان می نگرند . ارزش یک نام تجاری مشخصاً به عنوان یک سرمایه مادی و معنوی و اعتبار فراگیر یک شرکت منظور گردیده و در این راستا معیار ارزش گذاری و ارزیابی نام های تجاری ، خود نیاز به روش شناسی و رویکردهای مرتبط دارد.
  • شرکت اینتر برند بزرگترین مرجع ارزیابی ، رتبه بندی و ارزش گذاری برندهای مختلف در دنیا می باشد که از سال ۱۹۷۴ تاسیس گردیده است و با ۴۰ شعبه در ۲۶ کشور دنیا به این امر می پردازد . یکی از دپارتمان های اصلی این شرکت ، رتبه بندی برندهای خرده فروشی دنیا را بر عهده دارد که این امر هر ساله ، به صورت کلی و در قاره ها یا کشورهای مختلف انجام می پذیرد .
  • در گزارش سال ۲۰۱۲ این شرکت برندهای آمریکایی بی رقیب هستند و در ۱۰ برند برتر جهانی ۹ برند آمریکایی هستند و برندهای انگلیسی ، فرانسوی ، آلمانی و اسپانیایی در رده های پایین تر قرار گرفته اند . در رتبه بندی کلی ، لیست ۵۰ برند برتر در جهان مشخص گردیده است و پر واضح است که بزرگترین شرکت دنیا و غول صنعت خرده فروشی ” شرکت فروشگاه های زنجیره ای وال مارت Walmart ” با اختلاف زیادی در صدر سیستم امتیاز دهی اینتر برند قرار گرفته و به میزان ۱۳۹ میلیارد دلار ارزش گذاری شده است . پس از این شرکت ، شرکتهای تارگت Target و هوم دیپوت Home Depot با ۲۳ و ۲۲ میلیارد دلار در رده های بعدی قرار دارند.
  • حضور فروشگاه های الکترونیکی همچون Best Buy ، EBay و Amazon.com در بین ۱۰ برند اول بسیار جالب توجه بوده و تاثیرگذار است . برند کارفور Carrefour از فرانسه در جایگاه دهم و برند تسکو Tesco از انگلستان در رتبه یازدهم این جدول قرار دارند و برندهای آلدی Aldi در آلمان ، زارا Zara در اسپانیا و وول ورث WoolWorths در منطقه آسیاپاسیفیک ، برندهای برتر می باشند .
  • لازم به ذکر می باشد که ارزش گذاری برند به فرایندی گفته می شود که یک محصول ، خدمت یا شرکت در قیاس با موارد مشابه بدون برند ، ارزش گذاری می شوند و این ارزش به دارایی ، تجهیزات و سایر دارایی های رایج نمی پردازد و صرفاً به ارزش نام تجاری Brand می پردازد .

دیدگاه ها

دیدگاه خود را ارسال کنید :

مطالب مرتبط
آخرین مطالب
تلگرام سبزافزار
تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت سبزافزار آریا است.