روز ملی فروشگاه های بزرگ

سبزافزار
آخرین به روز رسانی ۲۴ مهر ۱۴۰۲
زمان مطالعه: 3 دقیقه

فروشگاه های بزرگ

روز ملی فروشگاه‌های بزرگ، که هر سال در ۱۶ اکتبر (تاریخ۲۴ مهر ۱۴۰۲) جشن گرفته می‌شود، به اهمیت و تأثیر فروشگاه‌های بزرگ در فرهنگ خرید مردم اشاره دارد. این روز به منظور شناخت مزایای بسیاری که فروشگاه‌های بزرگ برای زندگی ما به ارمغان آورده اند، نامگذاری شده است.فروشگاه های بزرگ بنگاه‌های خرده فروشی تجاری هستند که کالاها را مستقیماً به مصرف‌کنندگان عرضه می‌کنند. برخلاف فروشگاه‌های خرده‌فروشی معمولی، فروشگاه‌های بزرگ مجموعه‌ای از محصولات را طبق هر بخش طبقه‌بندی کرده و نمایش می‌دهند. به عنوان مثال، یک فروشگاه بزرگ دارای بخش های جداگانه‌ای است که به مد و پوشاک، مبلمان، لوازم خانگی، مواد غذایی و غیره اختصاص دارد. این فروشگاه‌ها به اقتصاد کشورها کمک کرده و از رشد آن حمایت می کنند.

تاریخچه روز ملی فروشگاه

خرید بخشی جدایی ناپذیر از سبک زندگی در جامعه مدرن است. در طول زمان، افزایش رقابت و جهانی شدن کالاها و تجارت، باعث کاهش قیمت‌ها و افزایش قدرت خرید مردم شد. راه اندازی بازار پسند مصرف کننده، همراه با افزایش تقاضا و عرضه، باعث ایجاد اولین فروشگاه های بزرگ شد. تجارت همیشه یک نیروی محرکه در تاریخ بشر بوده است. از طریق تجارت بود که تمدن‌های باستانی می‌توانستند به هم متصل شوند و ایده‌های خود را مبادله کنند، و تنها برای تجارت و داد و ستد بود که بشر، خواستار پیمایش دریاهای مواج ناشناخته گردید. فروشگاه‌های بزرگ یکی از بزرگترین مراکز تجارت و خرید و فروش هستند.

مصرف گرایی، سبب ایجاد رقابت بین فروشندگان و همچنین باعث پیشرفت بیشتر در روش‌های تجارت شد. مغازه ها و مراکز تجاری بدوی را می توان تا ۷۵۰۰ سال قبل از میلاد ردیابی کرد. اما مدلهای اولیه فروشگاه‌های بزرگ در قرن نوزدهم در فرانسه راه‌اندازی شدند. در سال ۱۸۱۸، Brooks Brothers اولین فروشگاه خرده‌فروشی پوشاک را در آمریکا افتتاح شد که این کسب و کار تا امروز فعال است.

در نتیجه رواج اینترنت پرسرعت، فروشگاه‌ها به طور فزاینده ای آنلاین می شوند و تعداد فروشگاه های بزرگ فیزیکی به سرعت در حال کاهش است. در این روز با عنوان “روز فروشگاه‌های بزرگ”، فروشگاه‌های بزرگ و نقش آن‌ها در توسعه فرهنگ اجتماعی در دو قرن گذشته را گرامی می‌داریم.

فروشگاه بزرگ، یک فروشگاه خرده فروشی است که کالاهای متنوعی را عرضه می‌کند. عموما این کالاها شامل؛ مواد غذایی، منسوجات، لوازم خانگی، مبلمان، لوازم جانبی، اقلام بهداشتی و … است.

بعنوان یک نمونه مناسب برای معرفی بعنوان فروشگاه بزرگ، فروشگاه والمارت یا تارگت را می‌توان مثال زد، مد، لباس، لوازم جانبی و … ارائه می‌کنند. همینطور در ایران به هایپراستار، هایپرمی و ویوان می‌توان اشاره کرد.

برخی از ویژگی‌هایی که سبب محبوبیت فروشگاه‌های بزرگ بین مردم شده‌است:

محلی برای خرید همه مایحتاج خانواده

فروشگاه بزرگ یک مقصد خرید یک مرحله‌‎ای است. اگر برای خرید به یک فروشگاه بزرگ بروید، نیازی به بازدید از فروشگاه های دیگر نخواهید داشت.

عاملی برای رشد ارتباطات و تبادل فرهنگ

وقتی فروشگاه‌های بزرگ رشد می‌کنند، مردم را از مناطق مجاور جذب می‌کنند. به این ترتیب ارتباطات و روابط اجتماعی جدید شکل می گیرد.

حمایتهای اجتماعی و اقتصادی از جمعیت ساکن محلی

فروشگاه‌های بزرگ معمولاً افرادی را از مناطق نزدیک استخدام می‌کنند، بنابراین علاوه بر اینکه در حمایت از بهبود رفاه جمعیت محلی نقش‌آفرین خواهد بود، احتمالاً خریداران افراد شاغل را می‌شناسند و این موضوع سبب افزایش اطمینان و اشتیاق آن‌ها در زمان خرید می‌باشد‌.

تفاوت بین یک مرکز خرید و یک فروشگاه بزرگ چیست؟

یک فروشگاه بزرگ بیشتر بر فروش اقلام محلی و اقلام مورد استفاده شخصی متمرکز است و یک شرکت تجاری خرده فروشی است. یک مرکز خرید می تواند مجموعه ای از مغازه ها باشد که انواع کالاها را به فروش می رسانند. می توان در یک مرکز خرید، که یک مقصد بزرگ خرید است، چیزهای مختلفی خریداری کرد. فروشگاه های بزرگ

۵ واقعیت در مورد فروشگاه های بزرگ که باید بدانید

قدیمی ترین صنعت خرده فروشی در ایالات متحده

Brooks Brothers قدیمی ترین و موفق ترین خرده فروش در ایالات متحده است.

اولین فروشگاه بزرگ دنیا

Le Bon Marché که در سال ۱۸۵۲ در پاریس تأسیس شد، اولین فروشگاه بزرگ در جهان است.

بزرگترین فروشگاه بزرگ دنیا

فروشگاه بزرگ Shinsegae Centumcity، کره جنوبی، بزرگترین فروشگاه بزرگ جهان است که دو ساختمان و ۵,۴۸۷,۵۹۵ فوت مربع را پوشش می دهد.

ثروتمندترین فروشگاه بزرگ آمریکا

Macy’s ثروتمندترین فروشگاه زنجیره ای آمریکا از نظر درآمد است.

کل فروشگاه های بزرگ در ایالات متحده

تقریباً ۶۲۹۷ فروشگاه بزرگ در ایالات متحده وجود دارد.
آیا به دنبال نرم افزار صنف خود هستید؟

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره‌ی راه‌اندازی فروشگاه خود و اطلاع از نرم افزارهای فروشگاهی و مالی، در صفحه زیر اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

راهکار اصناف

منابع
national day
نرم افزار صندوق فروشگاهی
اگر دارای کسب‌وکار فروشگاهی هستید، میتوانید اطلاعات جامعی راجع به صندوق فروش کسب کنید نرم افزار صندوق فروش

دیدگاه ها

دیدگاه خود را ارسال کنید :

مطالب مرتبط
آخرین مطالب
تلگرام سبزافزار
تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت سبزافزار آریا است.