مصاحبه مجله تجارت طلایی با مدیرعامل سبزافزار آریا

سبزافزار
آخرین به روز رسانی ۳ بهمن ۱۴۰۲

آنچه در این مقاله میخوانید

زمان مطالعه: 5 دقیقه
سبزافزار; راهکاری امن و پایدار

به نقل قول از مجله تجارت طلایی

شرکت سبزافزار با ساختار کنونی و به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان از سال ۸۳ در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات و تولید محصولات نرم افزاری فعالیت دارد. محصولات این شرکت در دو حوزه مهم هستند که این حوزه‌ها عبارت اند از: حوزه نظامهای نوین مدیریتی و منابع انسانی که بیشتر برای سازمان ها و دستگاه های دولتی و نیمه دولتی و همچنین شرکت های بزرگ صنعتی، بانکی و خدماتی کاربرد دارد. حوزه مهم دیگر این شرکت، صنعت خرده فروشی است که محصولات این حوزه برای فروشگاه های زنجیره ای، هایپرمارکت ها و اصناف مختلف کاربرد دارد.

این محصول سامانه جامع و یکپارچه‌ای است که کلیه فرآیندهای بازرگانی، مالی، خرید و فروش و منابع انسانی را در فروشگاههای زنجیر ه‌ای و هایپرمارکت ها مدیریت کرده و مکانیزه می‌کند. در شماره ۱۲۸ مجله تجارت طلایی گفت‌وگویی با مدیرعامل این شرکت ترتیب داده‌ شده است که در ادامه می خوانید.

در ابتدا خودتان را معرفی کنید و از سوابق فعالیت در این حوزه و از روزهای ابتدایی افتتاح شرکت «سبز افزار آریا» برای مخاطبان ما بگویید؟

مجید کهن هستم، مدیرعامل و مؤسس شرکت سبزافزارآریا، از سال ۱۳۸۰ با همراهی و همفکری چندی از دوستان جهت ایجاد استارتاپی قوی در حوزه نرم‌افزار و رفع نیازهای سازمان‌ها و شرکت‌ها در اجرای عملیات تخصصی خود و باتوجه‌به دانش تخصصی و علاقه‌مندی‌های شخصی، شروع به تولید محصولات نرم‌افزاری مختلف کردیم.

شرکت «سبز افزار آریا» چه خدماتی را به مشتریان ارائه می‌کند و نرم‌افزارها در چند دسته ارائه می‌شوند؟

در ابتدای صحبتم به بخش‌بندی کلی محصولات سبز افزار آریا اشاره کردم و در خصوص بخش نرم‌افزارهای مدیریت مشارکتی یا نظام پیشنهادها توضیحاتی را به‌اختصار ارائه کردم؛ اما باتوجه‌به مخاطبین مجله‌ی شما در خصوص حوزه دوم نرم‌افزارهای سبز، یعنی نرم‌افزار مدیریت یکپارچه فروشگاهی و مراکز خرید توضیحات تکمیلی‌تر و دسته‌بندی محصولات رو به‌صورت کلی بیان می‌کنم.

سبز افزار در صنعت خرده‌فروشی یا Retail برای فروشگاه‌های سطح بالا همچون فروشگاه‌های زنجیره‌ای، هایپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های چندمنظوره، رستوران‌های زنجیره‌ای و… سامانه جامع و یکپارچه فروشگاهی سبز) GPOS ( را ارائه نموده است و در حوزه اصناف متوسط و کوچک نیز سامانه فروشگاهی ابری را تولید و به بازار عرضه کرده است. سامانه جامع و یکپارچه فروشگاهی سبز شامل این زیر سیستم‌ها هستند:

نرم‌افزار مدیریت بازرگانی (قراردادهای تأمین‌کنندگان، مدیریت سفارش‌گذاری، مدیریت خرید و قیمت‌گذاری)، نرم‌افزار مدیریت مالی (مدیریت حسابداری، مدیریت خزانه‌داری، بهای تمام شده، صورت‌های مالی اساسی، کنترل بودجه)، صندوق فروشگاهی (Pos)، سامانه تحت وب باشگاه مشتریان، سامانه تحت وب مدیریت شعب (فروشگاه‌ها و انبارها)، سامانه تحت وب ارتباط با تأمین‌کنندگان، سامانه تحت وب مدیریت مرسولات، سامانه تحت وب داشبورد مدیریتی (BI)، سامانه تحت وب منابع انسانی (سازمان و تشکیلات، احکام کارگزینی، حقوق و دستمزد).

نرم‌افزار صندوق فروش ابری سبز می‌تواند با ERPهای مختلف همچون SAP و Dynamics Microsoft و دیگر سامانه‌ها یکپارچه شود و باتوجه‌به فناوری‌های پیشرفته بکار رفته در این راهکار، ارتباط هزاران صندوق فروش در شعب بسیار زیاد این سازمان‌ها را با هسته مرکزی ERPشان با سرعت، اطمینان و امنیت بالا تضمین نماید. همچنین در زمینه مدیریت مراکز خرید همراه فعالان صنعت خرده‌فروشی است، سامانه تحت وب مدیریت یکپارچه مراکز خرید می‌تواند تمامی بخش‌های یک مرکز خرید را همچون امور قراردادهای خرید و اجاره و مشارکتی، شارژ واحدها، مدیریت هزینه‌ها، مالی، انبار و دیگر بخش‌ها را مدیریت نماید.

پشتیبانی سبزافزار

به نظر می‌رسد امروز، تمام شرکت‌های فعال در صنعت خرده‌فروشی به نحوی دیتا و اطلاعات را جمع‌آوری کرده‌اند؛ ولی گرفتن خروجی‌های مناسب و استخراج گزارش‌های تحلیلی که در تصمیم به آنها کمک کند همچنان نقطه‌ضعف محسوب می‌شود آیا نرم‌افزار شما توان پاسخگویی به این نیاز را دارد؟

برای جمع‌آوری داده‌ها و تهیه گزارش‌های تحلیلی در صنعت خرده‌فروشی، باید از یک نرم‌افزار هوش تجاری مناسب، باتوجه‌به نیازهای فروشگاه استفاده ‌شود. امکان استخراج داده‌ها به‌صورت زنده و نمایش آنها در گزارش‌ها و داشبوردها به‌صورت لحظه‌ای یکی از ویژگی‌های مهم برای جمع‌آوری و نمایش داده‌های جدید است.

نرم‌افزار هوش تجاری سبز افزار، قابلیت جمع‌آوری، تحلیل و نمایش داده‌ها را در قالب گزارش‌های قابل‌فهم و مفید برای تصمیم‌گیری فراهم می‌کند. این گزارش‌ها به‌صورت آماری، توصیفی، تحلیلی و پیش‌بینی خواهند بود.

این نرم‌افزار قابلیت‌هایی مثل اتصال به منابع داده مختلف، امکان دریافت گزارش‌های تحلیلی تعاملی به‌صورت: نمودارها، نقشه‌ها، جداول و دیگر مدل‌های گزارش‌های بصری، امکان استفاده از روش‌های تجزیه‌وتحلیل مشترک‌سازی شده و یکپارچه در کل مجموعه، و اتصال به ابزارهای دیگر مانند روش‌های استخراج اطلاعات و یادگیری ماشینی را فراهم می‌کند.

از نظر شما نفوذ شبکه‌های اجتماعی و گسترش پلتفرم‌های فروش آنلاین برای کسب‌وکار تهدید محسوب می‌شود یا فرصت؟

باتوجه‌به تحولات سریع در عصر دیجیتال، نفوذ شبکه‌های اجتماعی و گسترش پلتفرم‌های فروش آنلاین فرصت‌های جدیدی را برای کسب‌وکار به همراه داشته است. این تکنولوژی‌ها به کسب‌وکارها امکان می‌دهند تا به مخاطبان و مشتریان خود در سطح گسترده‌تری دسترسی داشته باشند و بازارهای جدید را به‌سادگی هدف بگیرند. علاوه بر این، شبکه‌های اجتماعی با ارتباط مستقیم و تعاملی که با مشتریان برقرار می‌کند، به کسب‌وکارها امکان می‌دهند تا نظرات و بازخوردهای مؤثرتری در مورد محصولات و خدمات خود دریافت کند.

درعین‌حال، نحوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های فروش آنلاین می‌تواند تهدیدهایی را نیز به همراه داشته باشد. به‌عنوان‌مثال، وابستگی به شبکه‌ها و پلتفرم‌های خارجی می‌تواند به مخاطراتی مانند تغییرات در سیاست‌ها و افزایش هزینه‌ها در فروشگاه‌ها منجر شود.

درهرحال به‌طورکلی، می‌توان گفت که نفوذ شبکه‌های اجتماعی و گسترش پلتفرم‌های فروش آنلاین فرصت‌های بسیاری برای کسب‌وکارها به همراه دارد، اما نیاز به استراتژی‌های دقیق و مدیریت مناسب دارد تا مزیت‌هایی که این فناوری‌ها ارائه می‌دهند به طور کامل بهره‌برداری شود و با تهدیدات آن مقابله شود.

باتوجه‌به مخاطبین نهایی صنعت که عموم مردم هستند، شما به‌عنوان یک شرکت نرم‌افزاری در جهت خلق ارزش برای مشتریانتان و در نتیجه مصرف‌کنندگان نهایی کالاها چه راهکاری ارائه کرده‌اید؟

مخاطبان نهایی فروشگاه‌ها نیز باتوجه‌به ابزار و امکانات طراحی شده در نرم‌افزار سبز، می‌توانند مزایای ویژه‌ای را دریافت و از آن بهره‌مند شوند. از جمله این ابزار می‌توان به ابزار خرید و سفارش آنلاین محصولات موردنظر برای مشتریان، باشگاه مشتریان و کسب و خرج امتیازات، استفاده از انواع پروموشن‌های فروش و تخفیفاتی که توسط فروشگاه ارائه می‌شود، اجرای کیوست self checkout برای جلوگیری از ازدحام افراد در جلوی صندوق‌های خروجی و همچنین اطلاع‌رسانی‌های بسیار کارآمد و مفیدی که طی مراحل مختلف برای آنها ارائه می‌شود، اشاره کرد که ارزش‌های بسیاری را برای استفاده‌کننده نهایی فروشگاه‌ها ایجاد می‌کند.

باتوجه‌به بازار پررقابت امروز در صنعت خرده‌فروشی، نرم‌افزار شما چه کمکی برای افزایش حجم بازارشان به مشتریانتان ارائه می‌کند؟

بله همان‌طور که اشاره کردید، باتوجه‌به خارج‌شدن صنعت خرده‌فروشی از مدل سنتی پیشین و توسعه و تعداد فروشگاه‌ها و برندها، در سال‌های اخیر رقابت برای جذب و حفظ مشتری پیچیده‌تر شده، بنابراین باید ابزارهای جدید و متنوعی در اختیار کسب‌وکارها قرار بگیرد تا بتوانند در این بازار پویا و روبه‌رشد، فعال و همگام با مخاطبین بمانند.

باتوجه‌به گسترش بازارها و تغییر نوع ارتباط مشتریان با فروشگاه‌ها دغدغه اصلی صاحبان این کسب‌وکارها، باتوجه‌به تنوع برندهای فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای، بازگرداندن مشتریان به فروشگاه خود و دائمی و وفادار ساختن مشتریان است، زیرا این تئوری بازاریابی در عمل امتحان خود را پس داده است که جذب مشتریان جدید بسیار هزینه‌برتر از حفظ مشتریان فعلی است.

بنابراین داشتن چنین ابزاری متناسب با نیازهای فروشگاه و سازگار با نوع محصولات، همچنین برنامه‌ریزی طرح‌های تشویقی و ترغیبی مطابق با پرسونای مشتریان هر صنف، فروشگاه و نوع فعالیت برای فروشگاه‌ها خیلی مهم هست و از سوی دیگر یکپارچگی اطلاعات برای اعمال طرح‌های باشگاه مشتریان در کوتاه‌ترین زمان و به‌سهولت قابل‌اعمال در زمان صدور فاکتور مشتری امکاناتی است که برای مخاطبین فروشگاه‌ها خلق ارزش و برای مشتریان ما امتیاز برتری به ارمغان خواهد آورد.

روابط یک فروشگاه محدود به مصرف‌کنندگان نهایی نمی‌شود و مدیریت روابط با تأمین‌کنندگان نیز به همان اندازه در موفقیت یک فروشگاه اثرگذار است باتوجه‌به صحبت شما در خصوص جامعیت نرم‌افزار سبز، در این زمینه بفرمایید آیا راهکاری دارید؟

بله حتماً، به این مسئله توجه شده، با یک مقدمه کوتاه که می‌تواند پاسخ شما رو در زمینه جامعیت نرم‌افزار سبزپوشش بده صحبت‌هایم رو دراین‌خصوص شروع می‌کنم، در یک سازمان خرده‌فروشی سرمایه‌هایی وجود دارد که با مدیریت بهینه آنها سودآوری سازمان به حداکثر میزان خود می‌رسد. سه سرمایه اصلی سازمان از جنس سرمایه‌های انسانی هستند: کارکنان، مشتریان و تأمین‌کنندگان. تأمین‌کنندگان کالاها به‌عنوان شرکای یک سازمان خرده‌فروشی محسوب می‌گردند؛ چون در نهایت این کالاهای تامین‌کنندگان است که باید به دست مشتریان و مصرف‌کنندگان برسد.

ما در سبز افزار علاوه بر اینکه سیستم‌های مدیریت قراردادهای متنوع تامین‌کنندگان و برنامه‌های تسویه‌حساب و پرداخت بسیار هوشمند و خودکاری را تهیه کرده‌ایم همچنین یک سامانه ارتباط با تامین‌کنندگان تحت وب طراحی کرده‌ایم که توسط آن تامین‌کنندگان ارتباط دوطرفه‌ای با سازمان خرده‌فروشی خواهند داشت. اطلاعات کامل از موجودی کالا، گزارش‌های فروش، مدیریت سفارش‌ها کالاها و تعامل و ارسال نامه و دیگر موارد از طریق این سامانه در اختیار تأمین‌کنندگان قرار می‌گیرد.

منابع: تجارت طلایی

دیدگاه ها

دیدگاه خود را ارسال کنید :

مطالب مرتبط
آخرین مطالب
تلگرام سبزافزار
تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت سبزافزار آریا است.