تعریف باشگاه مشتریان

باشگاه مشتریان به مجموعه منظمی از سناریوهای ریاضی و رفتاری اطلاق میگردد که به منظور وفادارسازی مشتری به واحد کسب و کار، از طریق به کارگیری ابزارهای سخت افزاری و نرم افزاری، به مرحله اجرا در می آید.
آیا شما عضو باشگاه مشتریان فروشگاه یا نهاد خدماتی خاصی هستید؟ اگر شما در کیف جیبی خود کارت مسافران کثیرالسفر را دارید، اگر شماره و اطلاعات خود را در بوتیک یا فروشگاهی ثبت کرده اید تا روزهای حراج محصولاتشان را به شما اطلاع دهند، اگر مدیر فست فود نزدیک منزل یا محل کار شما پس از اینکه پنج پیتزا از او خریدید، یکی برایتان جایزه می فرستد، اگر روی سرویس اینترنت خود مودم بی سیم با ترافیک هدیه می گیرید و بسیاری مثال های دیگر، جواب پرسش ما مثبت است. اگر اطراف خود را نگاه کنید، کمتر کسی را پیدا خواهید کرد که عضویکی از انواع باشگاه های مشتریان نباشد. ولی چرا همه دارندگان کسب وکارها، از بزرگ تا کوچک، به دنبال راه اندازی چنین باشگاه هایی هستند؟ واضح است: برای افزایش فروش. اساس باشگاه های مشتریان بر این ایده است که به نوعی مشتریان را به خرید دوباره از آن کسب وکار تشویق کنند.

باشگاه مشتریان، علم است یا فن؟

  • ما اعتقاد داریم روند طراحی، اجرا و مدیریت باشگاه مشتریان، تا جایی که از فناوری اطلاعات کمک می گیرد، یک علم است؛ اما وقتی وارد سناریونویسی و اجرا شود، تبدیل به یک فن میگردد.
  • موضوع باشگاه مشتریان و دانش مربوط به آن در تمام دنیا، با وجود تفاوت های اندک، شکل و قالب یکسانی دارد. گاهی میبینیم یک نمونه از باشگاه مشتریان می تواند بهترین سرویس ها را ارائه کند و بازوی بخش بازرگانی شود؛ درحالیکه دیگری فقط نام باشگاه مشتریان را یدک می کشد و فاقد محتوا و نتیجه است. آنچه واحدهای باشگاه مشتریان را از هم متفاوت می سازد، فقط یک پاسخ را در ذهن تداعی می کند:

طراحی و اجرا و مدیریت باشگاه مشتریان یک فن است.

این باشگاه ها چگونه می توانند فروش را افزایش دهند؟ وقتی به دنبال جواب این پرسش می روید، مسئله کمی پیچیده می شود. ایجاد باشگاه مشتریان مناسب مراحل مختلفی دارد و این سامانه گام به گام به شما کمک میکند تا باشگاه مشتریان مدنظر خودتان را طراحی و راه اندازی کنید.
 

باشگاه اعضاء نظام پیشنهادها با قابلیت مدیریت امتیازات مکتسبه و تعیین برنامه های وفاداری اعضاء ، دوره های کسب امتیاز ، جوایز نقدی و غیرنقدی ، ثبت درخواست جایزه و تائید آن

سامانه جامع نظام پیشنهادها و خلاقیت

سامانه جامع نظام پیشنهادها ، ابزاری برای تحقق اهداف تفکر مدیریت مشارکتی می‌باشد. امکانات این سامانه و زیر سیستم های مربوط به آن را می‌توانید مطالعه فرمایید

سامانه نظام پیشنهادها
تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت سبزافزار آریا است.